Sjukdag och en massa bilder från början av 2011

Sitter hemma idag och snörvlar och febern som jag haft i helgen börjar sakta men säkert försvinna. Börjar få mer ont i halsen nu istället. Men måste var frisk tills på onsdag då har vi utbildning som är väldigt vitkig att gå på.

Det blev utgång i helgen. Men när jag kom hem så kom febern och sen blev det en liten efterfest här, men jag somna eller det är inte så lätt att sova när man har feber men jag försökte sova lite. Att ha feber är en konstig känsla, man vill inget annat än att sova. Men det går inte, allt snurrar och man fryser och svettas om vart annat. Men som sagt febern har börjat släppa nu.

Tänkte bomba ner bloggen med lite bilder idag, mer har jag inte att göra idag. Mycket har hänt på senaste och här kommer lite bilder.

Mys med katterna, det får jag en dos av varje dag. Denna kväll var det Chili som var lite extra mysig.



Fick för mig en fredag att jag skulle göra en smörgåstårta och den blev verkligen supergod. Var lite nya fyllningar jag körde på. Tex en med fetaoströra.



Som ni kanske vet så håller vi på att bygga en sadelkammare är rivs det ännu. Två små förråd och en gång skall bli till ett rum.



Snart är denna vägg borta



och massa skit blev det att elda



Nu har vi isolerat, plastat och fått upp de nya väggarna. Nu skall det bara målas. Mer bilder kommer senare från det fördiga resultatet.





När vi hölll på att riva en av väggarna hittar vi två väldigt stora getingbon, väldigt fina. De är duktiga kryp det där.



Som ni även vet så har jag skaffat mina första lamm. Tre stycken dräktiga tackor som kommer få lammungar i april. Klara var här och döpte de och numera heter dem Rosett, Fhillipa och lill-greta.



Förra helgen klippte vi lammen. Jag fick låna ett klippbord och en klippmaskin av Berit och Bengt som bor en liten bit ifrån oss här i Källunge. Jag har aldrig klippt lamm förut så  det var svårt att få in tekniken. Första lammet tog 3 timmar att klippa för mig och rasmus. Men vi förstod inte att vi skulle spänna bladet mer. Pappa blev förvånad att det tog sån lång tid och klippte det andra lammet på 30 minuter, dock inte så noga. Jag klippte sen det sista lammet på 45 minuter. De ser ju inte ut som några skönheter men det växer ut och det var som sagt första gången för mig.



Rasmus klipper ett lamm



Sååå sööt!



Fhillipa Nyklippt



Igår var pappa hör och fällde ner några träd. Vi har ännu det största kvar men det kunde vi inte ta igår. Men här åker det näst största trädet ner. Lite läskigt när man skall fälla träd precis intill hus. Men de skrapa bara imot några grenar men annars så ligger de där.



Nu ramlar trädet



Och här ligger det ner helt. Nu skall det bara bort.



Ja det var allt för denna gång. Nu har ni iaf fått en liten inblick vad som hänt i mitt liv de senaste månaderna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0