Kommande utomhusprojekt.

Nu när våren börjar visa sig så vill man bara sätta igång med allt utomhus. Vi har en hel del utomhusprojekt nu i vår, men det skall bli kul. För jag tror det kommer bli jättefint! Vi hoppas på en solig vår och sommar, så man kan hålla på ute.


Vi skall dränera runt huset i vår, eller det kanske är mer pappa som skall göra det, med vår hjälp. Så att vi slipper ha mer vatten i källaren.

Som jag skrivit tidigare så fällde vi träd i trädgården. Två stora träd har ni åkt ner och det är en himla massa jobb med att få bort alla grenar.

Det är i denna hörna som det skall bli ett trädäck, med eftermiddag/kvällssol. Sen skall vi ju måla huset också i sommar, eller sen vår.

Vet inte om det syns så mycket på bilden, men till vänster ligger huset och längst till höger är det sått, det är inte vår åker. Men den delen som är jord i mitt har blivit vår trädgård. Så vi skall så hela den biten och sätta upp en syrenhäck, så det blir lite avskilt mot åkern.

Trädet som är vänster om dörren skall flyttas till en annan plats i trädgården, det är ett väldigt fint träd men det sitter på fel ställe.

Vi skall sätta upp lammnät runt denna hage.

Det skall rensas upp runt kanalen och i kanalen. Så det kommer bli såå fint!


Denna damm skall snyggas till.

Här är det där lammet som jag prata om att pappa gjort, men den är inte färdig än. Ser kanske ut lite som en häst nu, men den skall ännu målas och sätta på ben på och öron.


Lite vårtecken i trädgården




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0