Fredagkväll

..och jag är hemma och tar det lugnt. Faktiskt väldigt skönt efter allt. Min kropp är inte helt hundra. Kommer inte ihåg om jag skrev det men vid doktorn fick jag penicillin för att jag hade bihåleinflamtion och halsinflamtion och sen jag någon annan tablett som skulle hjälpa mig med bihålarna.

Ja i onsdagskväll blåste det storm här och jag kände att det var något som var på gång. Philippas beteende var inte som det bruka. Så i stängde in henne för sig själv. Ställde kl på 5 och visst var det lammungar där ute i stallet när jag på kom, inte bara 2 utan det var 4. Greta hade också fått för sig att lamma. De fick två var, men en av lammungarna hamna vid den andra mamman så nu har greta 2, phillippa 1 och sen delar de på den fjärde. De diar lite hos båda :). Jag är glad så länge någon av tackorna tar imot honom. Det blev tre bagglamm och ett tacklamm, inte så bra för utökningen. Men det får väl gå. De är sååå söta :). Tillbringar mycket tid ute hos de när jag är hemma och håller koll på om de mår bra och busar med dem.

Nu är det bara två veckor tills vi skall åka till London. Det skall bli så himla kul och jag längtar verkligen. Fick lön idag och den skall sparas till London. Kommer nog gå åt lite där!

I morgon skall jag in och jobba en stund, tredje helgen i rad. Men det är bra pengar och pengar går ju alltid åt. Sen skall jag nog bygga en grind så att jag kan bygga en lammkammare åt lammen. Ni som inte vet vad en lammkammare är så är det ett ställe där bara lammungarna kan gå in och äta obegränsat med kraftfoder. Så att det växer snabbt och får i sig energi. Sen behöver jag även måla en sista gång i sadelkammaren. Sen är det bara listerna som skall upp, sen kan jag ställa in grejerna. Iofs skall Anders ännu dra in el och vi skall putsa ytterväggen men det kan jag göra senare, inget akut.

Förra helgen fällde vi ner ett jättestort träd här hemma och det blir så mycket grenar som skall bort. Det är bra motion men det är jobbigt, man ser inget slut. Men det är också en grej som jag tänkte att vi skulle göra i helgen, få bort alla grenar.
Just det vi prata om att börja förbereda och röja ute i den hagen som jag skall stängsla till lammen också i helgen. Vi kommer inte hinna stängsla men kanske hinna få bort massa småbuskar osv.

Längar efter sommarvärme :) Egypten 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0