check

De flesta inköpen är färdiga inför lamningen. Den sker om lite mindre än en månad och idag har jag beställt öronmärken tillsammans med en tång, då lammungarna skall märkas när de föds. Igår fick jag även brevet från jordbruksverket där det står mitt produktionsplatsnummer. Så nu gick det att beställa öronmärkena. Så det är nu gjort. Jag har även lagt in en beställning på klövsax, ullsax, glidmedel (TILL FÅR) :), nappflaska och en sondmatare till lammungen. Kommer väl en rolig räkning på det. Det är dyrt att starta upp, får se det som en engångskostand, ja inte riktigt men nästan.

Konstigt nog går alla pengarna åt även fast man tjänar mer nu än när man studera. Men man anpassar sig lätt och just nu har jag väldigt många planer på gång så pengarna bara rullar iväg, men det är roliga planer så det gör inget. Hade väl tänkt att komma på fötter igen nästa lön, (har tänkt de, de senaste månaderna också, hehe). Skämt osido! Tiden går så snabbt också så vips så är lönen här igen.


Mee Sommar 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0