Tidsplan till våren (renovering)

Januari
- Då skall jag fortsätta bygga sadelkammaren
- Städa förråden

Februari
- Bygga sadelkammare
- Såga upp de stockar vi har köpt

Mars
-Sätta upp fårstängsel vid en av våra hagar

April
- Göra avlopp
- Göra Dränering
- Sätta upp häck runt trädgården
- Så gräsmatta

Maj
- Tävtta huset med målartvätt
- Göra mitt trädgårsland av pallkragar

Juni
- Måla huset vitt
- Måla fönster blå
- Ev. Bygga terass (Om vi hinner, men hoppas det)

Juli-Augusti
- Lägga om taket

Vad tror ni om denna tidsplan?
Anders är tveksam, hehe! Men jag som tror vi hinner massor, tror vi hinner detta! hehe. Det skulle iaf vara väldigt skönt att få detta gjort eftersom det är väldigt stora projekt.

Jag sitter inne hos Nathalie nu och pluggar. Snart skall vi äta mat, det blir prujo och potatissoppa. Smarigt! Det var ett bra tag sen jag åt det.

Bilder från Personalfesten i somras, se vilket sött lamm, ge mig det! :)






Kommentarer
Postat av: Magnus

Ambiöst tidsplan. Men ni verkar vet vad nu gör. Själv spenderade jag hela sommaren, varav tre veckor på heltid med att göra att göra just altan till sommarstugan. Vi behövde visserligen gräva bort enorma mängder jord och stenblock större än mig själv. Dessutom gjöt vi betongplatta som altan vilar på. Men ändå. Jag kanske inte är lika energisk, lite äldre är jag också förstås.

2011-04-12 @ 09:06:38
URL: http://dranering-ostersund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0