2011

Ja nu var det ett nytt år, år 2011. Då skall man lära sig att skriva det, kommer bli lika svårt som vanligt. Blir en massa gladd bara på pappret, när man skall skriva datumet. Jaja, det hör till.
Igår var det en slappardag och en skrivardag. Samma sak blir väl idag förutom att jag skall städa lite här hemma. Vill bara att denna uppsats skall bli klar snart för jag orkar inte skriva mer..så känns det alltid i slutet av en delkurs. Panik blandat med trötthet...sen när den är inlämnad fylls man med lättnad.

Nu på morgon har jag fixat en massa papper och betalat en massa räkningar, det kostar att ha hus har jag märkt och massa startavgifter hit och dit. Men det får det vara värt! Nu vet jag iaf vad jag skall pyssla med i vinter och det är att bygga min sadelkammare och förbereda för lammen som förhoppningsvis kommer till våren, såklart skall det eldas en massa. Fan vad skit den gubben hade alltså. Vi elda för någon dag sen, men det märks inte i högen med alla grejer. 

Ja nu har jag jobbat min sista dag på gotlandsresor (tror jag), känns konstigt, men det skall bli kul att starta ett nytt kapitel. Jag kommer itne sakna arbetsuppgifterna men jag kommer sakna arbetskamraterna grymt mycket. Jag har ju ändå varit där i nästan 4 år. Tänk vad tiden får fort...Drömde by the way om min nya arbetsplats i natt, första dagen! Hur den såg inte, tror inte att det kommer bli så IRL men det var kul att se hur mina drömmar uppfattar det. 

Vädret: Ett samtalsämne i sig, vilket väder det var igår! Snökaos! Hade min bil i vallstena och skulle dit och hämta den, man såg fan inte ett skit på vägen hem och helt plötsligt kommer den gigantiska drivor på min körbana och jag möter en snöplog, jippi! Det vara bara att kasta sig in i drivorna och hoppas på att man kom loss. Börjar faktiskt bli rätt trött på denna snö, längtar till varmare tider, men dem kommer väl dem med. Var sak har sin tid, som de brukar säga!!

Nu skall jag nog fortsätta plugga innan Anders kommer in ifrån snöskottningen så kommer han säga att jag skall städa BOOOORING!!!!

Bild på några av mina fd arbbetskamrater!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0