Tisdag

Idag är det precis två veckor tills vi flyttar ut i denna stuga. Det närmar sig med stormsteg, verkligen.
Igår var jag och mamma nere vid havet och gick sen plocka vi jättemycket svamp, på bara en halvtimme fick vi 6 liter svamp och det hade kunnat vara mer om all svamp vi såg var större, fanns så sjukt mycket svamp där. Sen fanns det en massa lingon också, får kanske blir en annan dag. Nu ligger svampen på torkning och under vinter skall det bli supergott att ha det i maten.
Idag skall jag söka runt lite på eu´s nyckelkompetenser, alltså göra steg 6  i PBL, sen på torsdag har vi steg 7 där vi skall gå igenom allt detta. Kommer nog bli väldigt givande.
Idag är även sista dagen jag har hand om hästarna nu har jag haft det en vecka och det kommer bli lite tomt nu att inte ha det, jag har borstad de fina varje  dag. Så nu står det och glänser i hagen. :)
Men förhoppningsvis får jag egna snart.
Hade även besök av jehovas vittnen igår, huh inget som intresserar mig. Men vad skall man göra. Tur att vi flyttar snart för då får de inte tag i mig, hoppas jag iaf!
Fick hem mitt välkomsbrev från lövsta också igår. Jag skall ju gå en fårkurs under hösten och lära mig allt om fårskötsel och en massa annat. Fick de ur min klasslista och jag kände inte igen någon, men det lär man väl känna där. Skall bli väldigt kul iaf och väldigt lärorikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0