Fårkursen

Lite kort om den fårkursen jag kommer att gå. Vi börjar torsdagen den 23 sept och den kommer att hålla på i 12 veckor, alltså tolv torsdagkvällar. Vi är ungefär 25 stycken i klassen och alla kommer vara nya ansikten för mig. Jag har drygt två mil till Roma där den kursen kommer att gå av stapeln :). Vi kommer även att göra ett studiebesök på slakteriet en dag och en dag till att åka ut på en får gård. Allt skall bli väldigt intressant och jag ser jättemycket fram emot det.
Kort om kursens innehåll : Du lär dig mer om fårskötsel och hur du kan utveckla fårproduktionen. Kursen ger dig kunskaper i utfodring, avel, hälsovård, byggnader samt produktion av kött, skinn och ull. 
Fårens betydelse som landskapsvårdare belyses. Ekonomi i fårproduktionen ingår också och även ett avsnitt om sjukdomar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0