Veterinären

Ja igår när jag och Marcus höll på att måla köket, så ser vi att chili sitter och äter på något. Vi kollar på det och konstaterar att det är nog fågelmat, fast det ser väldigt kosntigt ut. Efter några minuter blir jag lite nyfiken vad det kan vara och går ner i källaren där de hitta det och ser att en påse med råttgift ligger där, HJÄLP tänker jag. Det är inte bra, jag ringde rill veterinären och hon sa att jag skulle komma in med en gång, jag och lillebror kasta oss i bilen med katten. Framme i roma fick han kräkas upp allt och blev nersövd, sen fick han motgift. Sen fick vi åka hem. Senare på kvällen fick han lite mat, då kräktes han igen och man se verkligen råttgifts klumparna i spyan. Stackars lille kisse! Idag har vi varit hos vetrinären en sista gång och han fick en dos till av motgiften. Nu skall jag hämta ut tabletter han skall få varje dag, sen blir han förhoppningsvis bra.

Första omgången med målningen av köket är färdigt, får se om vi hinner måla andra gången idag och förhoppningsvis är det sista målningen. Sen kan vi ställa tillbaka möblerna.

Ikväll skall jag ut och äta med Sandra och Lovisa, mys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0