Underbara dag.

När man ligger här i sängen och tittar ut, ser man vilken underbar dag det kommer att bli. Solen är framme, måste man fira med en promenad sen (om jag hinner).

Idag skall det nämligen skrivas och jag har satt ribban lite högre idag, så får se hur det går med det. Skall bli så skönt när man är klar med denna tenta iaf, för jag ser fram emot nästa delkurs mycket. Men än är jag inte klar och det är bara att bita i det sura äpplet och fortsätta.

När man studerar så som jag gör så tillbringar man väldigt mycket tid hemma, framför sin datorn. Min datorn är mitt bästa redskap i alla lägen. Vi har våra föreläsningar här, våra möten och mycket går ut på att skriva. Skriva sammanfattningar, skriva rapporter, tentor mm. På en tenta skall man skriva allt från 7 sidor och uppåt, alltså texten skall vara sju sidor.  Det är inte så att man bara skall skriva en text med massa fakta, vi måsta reflektera och analyser över texte och koppla den till verkligenheten. Det finns mväldigt mycket att "tycka" om en text, eller ett påstående. Sen brukar arbetet slute på några sidor till. Då det skall vara framsida, referenssida, inledning och avslutning mm. Men även mycket läsning är det. Vi läser och vi skriver vid datorn. För att läsa på distans krävs mycket självdisciplin. Vilket jag oftast har, men sen finns de dagar då man vet att man måste göra något. Men det är mycket annat som drar här hemma, sitta och surfa runt på internet, kolla tv, träna..ja det mesta.

De som tror att man kan hinna med hur mycket som helst bara för att man pluggar hemifrån har fel, jag är också i skolan, men den finns hemma. Jag kan inte hinna med allt bara för att jag är hemma.
Brukar göra så att jag pluggar fram till tolv, sen är det lunch och sen blir det plugg igen, men med några raster. Man måste släppa tankarna från allt plugg och bara göra något annat ibland också.
Nu skall jag nog gå ut och släppa ut hästarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0