Mina tankar om huvudvärk

När jag var ute och gick förut kom jag och tänka på det här med huvudvärk. Jag har det ibland och det vet jag varför, nämligen vätskebrist. Jag är verkligen skitdålig på att dricka vatten.
När du får huvudvärk, vill ju kroppen säga till om något. Det kan vara allt från vätskebrist till stress mm.
Men ändå lyssnar vi ofta inte på kroppen, vi stoppar i oss en huvudvärkstablett och hoppas att det skall gå över. Visst det kanske går över men bara för stunden..
Vill vi att problemet bara skall bli ännu värre? Det verkar nästan som det.
Jag har nästan börjat slutat ta huvudvärkstabeletter och istället dricka en himla massa vatten, som i mitt fall. Men varför stoppa i sig en massa skit, rent ut sagt, istället för att göra något åt problemet?
Ett tänkvärt problem!!

Nu har jag haft föreläsning/introduktion och idag var en sån dag då mitt internet inte ville vara på min sida. Det hoppa ut och i hela tiden vilket störde uppkopplingen med ljud och bild. Så vissa stunder hörde jag inte alls. Jag missa slutet då dem gick igenom om den såkallade uppgiften som jag ännu inte vet vad som skall göras med.

Just nu har jag börjat läsa en ny bok som heter "Det goda förändringsarbetet - om individ och organisation i förändring". Den är väldigt lättläst vilket jag tycker är super skönt. Den och en till bok skall jag ha med mig ner till värmen, så att jag inte missar allt för mycket. Kan ju tänka mig att det blir en hel del läsande på flygen.

Anders spelar TV-spel och Chili myser i hans famn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0