Måste bara berätta..

Igårkväll satt jag och kolla på tv i soffan, då kommer katten in med något i munnen och innan jag hinner reagera så ser jag att det är en koltrast, en levanade koltrast som den tagit. Vingarna flaxar i munnen på henne och jag bröjar skrika och kasta mig in i hörnet och Anders fattar ingenting, han står i köket och lagar mat. Han trodde jag dog eller något, men det var fan nästan så. (Ni som inte vet så är jag rädd fär fåglar). Katten springer ut och jag skriker till anders att springa efter och kolla att hon verkligen är ute. Ute så hade Chili fått tag på fågel och springer iväg med den och lägger sig och leker med den. Han är helt blodig i ansiktet och på tassarna så hans vita päls var röd. Läskigt!
Jag ser att fågel ligger och kämpar för sitt liv, så jag skriver till Anders att han måste ta ihjäl den för katterna gör bara så att den får lida. Anders tar ihjäl den och guud vilken kallabalik det var här hemma under tio minuter. Chili fick inte komma in förrens han tvättat bort allt blod och nu kallar jag honom blodkatten.
Det som är positivt är att mina katter är normala iaf, de kan jaga, vilket är deras natur. Men det var en skräckupplevelse igår.


Idag är jag hemma och är sjuk från jobbet också. Men jag börjar känna mig bättre, tror jag skall till jobbet i morgon. I morgon är det även vårruset, som jag skall springa, eller gå blir det nog med min förkyling!

Undra vad jag skall hitta på idag?! Blir väl att pyssla här hemma, man är så van att har man inget att göra då sätter man sig med skolan. Men det kan jag inte nu, för jag har SOMMARLOV! :D:D:D


Kommentarer
Postat av: s

Fyy fan vad läskigt. Jag kan förstå att du var sjukt rädd, eftersom du är livrädd för fåglar. Inte kul när dem släpper in djur sådär. <3

2010-06-09 @ 09:43:05
URL: http://misssjl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0