Vilken Natt

Guud är så trött i huvudet idag att jag vet inte vad jag skall ta mig till.
Har drömt en så himla massa hemska och jobbiga saker. Det första var att vi var på födelsedagsfest vid min moster Lena, vi skulle ut och göra en lek. Det var rätt många där, eftersom det är vinter och snö. Tar Anders min bil och börjar sladda runt som en galning, med min lillebror rasmus i. Jag säger till honom att lugna ner sig eftersom det er så mycket folk. Då flyger bilen upp i luften och snurrar runt och lander med taket neråt. Jag springer dit och Anders klättrar ur själv, så det är okej med honom. Jag fråga hur det var med honom då sa han bara "kan du inte bara gå". Sen vakna jag. Men jag vet inte jag låg ännu och drömde/tänkte på drömmen och då sa jag till honom är du helt knäpp eller för det första kunde du dött, sen vet jag inte hur det gick för min lillebror, du blir av med körkortet, du har förstört Lenas fest och du har förstört min bil och så ber du mig gå, sa jag till honom. Jag blev ledsen och gick där ifrån.

Sen drömde jag en annan dröm, jag kommer inte riktigt ihåg den lika bra. Det var något om Roma. Men vi skulle iaf åka gotlandsbåten. Vattnet är lugnt så det känns bra, men helt plötsligt snurrar båten runt och krasch säger det och båten blir platt. Jag börja skrika åt alla i min familj och alla hade klarat sig på båten, tror jag. Utan två. Men alla mina kära vara med mig iaf. Båten flög upp på land och stannade i hamnbacken. Så alla kunde gå ur.

Sen var det några smådrömmar också. Men usch jag är så trött i kroppen och i huvudet idag. Undra vad det var min hjärna skulle bearbeta inatt?
Jag snooza i en timme, sen stängde jag av klockan och vakna nu vid kvart i tio och kände att shit jag måste verkligen gå upp och plugga nu. Men hur skall jag orka?
Det är väl bara att bita ihop och bara göra det.

Ikväll blir det nog mat i bro verkar det som.


Jag och Anders på Teneriffa 08


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0