Tisdag

Klockan ringde klockan åtta idag, men jag kände ingen större lust i att gå upp, även fast jag skulle ta ut hästarna i morse. Jag snozza till klockan halv nio, då var det verkligen dax att gå up. När jag väl kommit upp och kommit ut i kylan, då är det bara skönt att ha hästar att gå ut till. Man vaknar verkligen till och känner att man börjar dagen med att göra något bra.
Jag hämta tidningen sen men den stod det inget roligt idag. Läste helgens tidning också, om den förstfödde barnet år 2010. Vill man verkligen fylla år dagen efter nyårsaften, på självaste nyårsdagen? Ligger inte alla bakis då?
Tänk när man skall ah hem hela släkten som skall fira....bla bla bla. Ingen viktigt information kom jag på, var bara en tanke.
Nu har jag nästan skrivit en sida på min tenta idag som var mitt mål, men i morgon tänkte jag ta ledigt från skolan. Anders är ledig, så jag tänkte vi skulle åka ut till vallstena och åka skridskor och göra en led och grilla korv.
Det blir nog det, bara det inte blir oväder. Men vet ju aldrig nuförtiden. Idag skulle det inte snöa enligt tidningarna, men var gör det inte nu, jo det snöar.
I morgon skulle det snöa lite, lite snö gör inget men inte som igår, nej tack!

Igårkväll gjorde jag en rätt ut hälsokokboken och den blev faktiskt bra OCH den var nyttig. Så det var ett plus i kanten, men sen åkte jag dit igen för vi blev sugna på chips och godis. Så jag begav mig in till stan och köpte chips, dipp, godis och cola. Så nu är jag på ruta ett igen. Tänkte faktiskt om jag hinner idag att jag skulle testa min träningsdvd jag fick i julklapp av familjen. Får se om den bränner så mycket fett som den har lovat.

Nu skall jag sluta prata en massa skit och göra något vettigt istället.


Snart skall julen bort och det känns lika tråkigt varje år, det går så fort. Lite skönt är det att få bort alla tomtar, men ännu roligare hade det varit om man hade lite nya fina vårgardiner att sätta upp. Men jag har ju inte det, får se om jag kanske hittar något roligt i stan nästa gång. Tråkigt att lägga ut pengar på bara, när man inte har så mycket pengar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0