Sover dåligt

Igår kväll kunde jag inte som, hade så många tankar i huvudet. Dem ville bara inte försvinna. Efter två timmar somna jag. Sen när Anders gick upp i morse va jag skit trött, men jag kunde inte somna så jag har legat vaken sen halv sju, fram tills nio nu. Vet inte varför jag inte kunde somna verkligen. Finns så mycket som snurrar i mitt huvud som jag inte riktigt vet vad jag skall göra med.
Men nu är jag vaken iaf, och jag tänkte att jag skulle baka lite bröd (Får se om jag orkar, annars tar jag det i morgon), innan jag skall in till stan. Skall nämligen besikta om bilen idag. Hoppas att den går igenom denna gång.
Sen blir det direkt ut till mormor som fyller 80 år idag. VI har egentligen redan firat henne men kan vara roligt att komma ut och hälsa på henne på hennes födelsedag.

Jag har fastnat för en mening inom pedagogiken. Som lyder :

"Språket är inte bara ett kommunikationsmedel, utan ett instrument för tanken. Språket ger fast för åt tanken"

I morgon börjar en nu kurs, vilket betyder att idag är det en mellandag. Som jag tar ledigt från skolan. Eftersom jag lämna in tenta igår så kan man säga att jag är mellan två kurser idag. Men är lite sugen på att börja bläddra i böckerna inför nästa kurs. Alltid lika roligt med nya böcker, för det betyder ny kunskap.

Från Öland sommaren 2008


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0