Nu skall det sparas

Idag skulle jag plugga en massa, men jag sitter istället och designar kök på ikea. Undra varför?
Nej men jag har faktiskt skrivit lite, men det går trögt nu. Jobbigt!
Har gjort ett jättefint kök nu, som skulle kunna vara mitt drömkök, eller mitt drömkök efter dem riktlinjer jag har att röra mig mellan. Det är väl nu man skall komma på alla fel och brister man har i sitt kök och göra det annorlunda i det nya köket.
Nu börjar nog många undra varför jag designar kök, men det är mest för skoj skull! Tänker inte sätt in ett nytt kök här där jag hyr iaf. Vi får se vad som händer!

Nu har jag gjort mig ordning för en promenad i stan med Nathalie, men jag känner mig hungrig. Skall jag äta något nu eller skall jag kanske göra det i stan. Får se! Jobbigt när man är hemma och det inte finns någon mat och äta, då måste man laga mat och det är inte det roligaste. Men kom på mig själv nu, att jag skall nog göra det ändå. För nu skall jag snåla så mycket det bara går ett tag framåt. Inga onödiga utgifter här inte!

Några grejer som jag skall försöka spara in på är:
- Laga mat istället för att köpa färdig, det försvinner rätt mycket pengar på det varje månad
- Inga klädköp, har tillräckligt. Miin garderob är bara en stor röra för att allt för inte plats, och på så sätt tappar man bort kläder som man egentligen tycker om men inte ser
- Att inte köra några onödiga turer med bilen, köra 2 flugor i samma smäll istället!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0