ännu kallare idag.

Idag skall sotaren komma, han pricka verkligen in fel dag. Han kommer mellan kl 12.30-13.30, alltså får jag inte ela nu på morgonen och just idag är det -14 grader ute. Nu är det 18 grader inne men det sjunker ju väldigt fort eftersom jag inte kommer att få elda på 5 timmar. Jag kommer tillbringa dagen i sovrummet under täcket för där är det som varmast.

Idag skall jag öppna mina två kalendrar, jippi :)  NU börjar nerräkningen till jul och till min födelsedag och en massa annat mys.

Sen skall jag även städa huset, det blev aldrig så igår för jag åkte hem till vallstena och baka pepparkakor istället med Lillebror. Så nu är det också gjort! Vi testa med glasyr på några, det hade vi inte gjort förr men jag vet inte om det blev så bra.

Måste även plugga, men vart har min motivation tagit vägen, denna termin har verkligen varit mycket och nu har det kommit till den delkurs vi skall skriva denna vetenskapliga rapport. Det är ju inte bara den vi skall ju flera olika delmoment som skall bli godkända på också, vad tänker lärarna på?! Att vi skall hinna med så mycket på så lite tid och med det lär vi ju oss inte, vi hinner ju inte reflektera över det vi lärt oss. Det är inte bara jag som tycker så i klassen, det är de flesta...

Bilder från förra vintern






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0