gräsklippning

I torsdags blev en till av kockarna sjuka, alltså var 2 av 3 kockar sjuka. Just nu är det ingen bra period att vara sjuk för deras del. Jag fick då hoppa in i torsdags och göra lunchen till de 32 personerna. Det gick bra, men dagen blev inte som man tänkt sig när man vakna på morgonen. Den dagen jobba jag frukost, lunch och så åka jag på att göra middagen på Gvik. Så personalfesten blev lite lidande, men jag han äta lite iaf. Skulle upp och jobba 5 morgonen efter så det blev inte så sent. Lördagen blev det att jobba i köket istället för frukosten, det var faktiskt väldigt roliugt. Slöt kl 17 och då var det bara hem och slänga sig i duschen för att sedan åka in till Natta, där det vankades lite party, med trevligt sällskap. Kvällen avslutades på munken, sjukt mycket folk. Men det var skoj, skulle börja jobba 8 dagen efter så jag gick väl hem där vid halv två och sen var det direkt i säng.
Men nu är det måndag och jag är ledig i dag och i morgon, hade planer på att träffa Sara lite men då har hon gått och blivit sjuk, typsikt. Får hoppas hon blir bättre snart!!
Idag har jag börjat läsa böckerna till skolan lite och gjort lite anteckningar, känns som att man behöver komma in i det igen. Men jag gjorde en paus i läsandet och klipper nu gräset, det är välbehövligt kan jag säga. Så konstigt väder här, det regnar och är sol om vart annat, så man hinner aldrig klippa gräset. Sen måste vi springa med en lite gågräsklippare och gräsmattan är rätt stor om man säger så och en himla massa buskar och träd ivägen.
Ännu ingen skrivt på huset men vi har kontakt med säljaren och det är en hel del han måste fixa innan vi kan köpa det, men det blir troligen inflyttning i början av oktober och det är ju bara en månad kvar.
Anders och jag i Göteborg 2006

Kommentarer
Postat av: Tina (din BTH kompis)

Hej Linda!

Vad ung du såg ut 2006. Men visserligen är det fyra år sen. Det gör faktiskt en hel del.

Det verkar som du arbetar väldigt mycket just nu. Jobbar nu inte förmycket, så att du inte orkar med skolan sen. Förresten verkar det som du redan har börjat med skolarbetet. Jag har precis tittat vilka böcker vi skall ha. Men jag hinner väl ifatt. Jag har tagit semester denna vecka också. När jag läste på ITS så verkade det som att vi skall ha nya grupper till hösten. Ja, ja, jag blev inte klok på hur de vill ha det.

Vi hörs! Kram Tina

2010-08-23 @ 13:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0