2 dagars ledig?

Ja igår såg jag fram emot mian 2 dagars ledig eftersom det inte är något jag är bortskämd med, här närmare inte varie ledig i två dagar i rad sen i början på juli. En dag hot och dit laddar inte upp kroppens energi.
David ringde och fråga om jag ville jobba ikväll, men jag sa faktiskt nej. Jag har så svårt att säga nej och så får jag så dåligt samvete efteråt. Men han kanske ringer tillbaka om det skiter sig. Men det hoppas jag det inte gör för jag har inte lust att jobba.  I helgen var det den årliga rådjursgrillningen, där vi grillar helgrillat rådjur med hela familjen samuelsson. Väldigt trevligt, men jag var helt död så jag var kanske inte så rolig.

Igår blev det ju ett sånt himla oväder, det åska och blixtra som bara den här ute. När det mullra så skaka vår fönsterruta i sovrummet.
Mitt i oväderet var vi tvungna att åka in och hämta vara matsalstolar vi köpte för ett tag sen, för de hade kommit hem nu, så nu ligger de här hemma. jättefina! Jag kägger upp en bild när vi skruvat ihop dem, men det blir nog i vårt nya hem. Som till 99 % säkerhet blir i källunge. Skall bli super med ett eget hus som man kan göra som man vill med, det finns en massa planer och idéeer som skall göra på den gården. har vi tur får vi flytta in redan i oktober, inte alls långt kvar med andra ord. Vi har börjat packa lite smått här hemma och det ser ut som kaos. Men det är det värt, sen kommer vi ha 200 kvm att ställa våra möbler på, hur skall vi kunna fylla ut det?! :):) Lätt match!

Ikväll kommer Louise hit, vi skall ha mys  <3 och snart kommer Sara ner, längtar <3



Jag och Louise från Thailand 2008



Kommentarer
Postat av: s

Jag är precis likadan, även fast jag jobbar nio dagar i streck och någon frågar om jag kan jobba den dagen jag är ledig, eller över. Så är det faktiskt jobbigt att säga nej, och om man gör det så har man så dåligt samvete, precis som du skrev. När får ni veta mer om hus och inflytt? :D Vill också ha hus, fast lite svårt för vår del eftersom vi inte är bosatta på ön ännu :P Ja snart så är man hemma, längtar galet mycket. Känns som dem två sista arbetsdagarna kommer att gå super sakta. <3

2010-08-17 @ 15:59:07
URL: http://misssjl.blogg.se/
Postat av: Tina (din BTH kompis)

Hej Linda!

Jag känner igen mig. Jag har också mycket svårt att säga nej. Men det är bra att du klarade av det. Var stolt över dig själv.

Vad härligt det låter med huset och era nya stolar. Vi hade samma problem som er, när det gäller möblemanget. Men jag kan säga att det gick fort att fylla ett hus på 232 kvm.

Du får ha det så kul ikväll. Vi hörs Linda...

Kram Tina

2010-08-17 @ 19:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0