Slånbärssaft.

Nu har jag och sandra varit ute i skogen i över en timme och plockat slånbär. Så de skall jag börja med i morgon, va så himla många moment så den kommer nog vara klar på lördag eller söndag.
Såg en himla massa nypon son jag skall plocka, de är ju jättelätt att göra nyponsoppa.



Det här behöver du :
1½ l vatten
5 dl torkade hela nypon
1 vaniljstång
1½ dl socker

GÖR SÅHÄR :
Lägg nyponen i en stor kastrull och häll på vattnet. låt allt koka up och sedan småkoka ca 15-20 min. Mixa nyponen med stavmixer och sila sedan av allt genom en finmaskig sil. Slå tillbaka nyponsoppa i kastrullen och tillsätt vaniljstång + socker! Låt koka upp och sedan sjuda på svag värme ca 5 min.

De skall jag ut och plocka i morgon tror jag.
Sen såg vi på tyra banks show. Hur kan man anse att vara prostituerad är ett helt normalt yrke. Var en tjej där som hade 3 barn och 2 examen, men ändå jobba hin som strippa. Hur kan det´komma sig? Måste väl finnas något annat jobb.
Hur kan man ha en pojkvän hemma som delar pengar med henne själv som är prostituerad och går på gatan utan att han är en hallick?! Det kan man ju fråga sig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0