Thailand dag 27

(25 Nov)

Vi satt klockan på halv nio idag. Vi gick upp och åt frukost som ingick i hotellpriset. Jag åt yoghurt med frukstsallad.Efter frukosten gick vi till hotellrummet och packa våra väskor och började gå mot det andra hotellet. Vi gick fel så det blev en liten omväg, lagom svettig blev man när man kommit fram till hotellet. Jag hade en rätt så kort klänning på mig som åkte upp hela tiden, tur att det bara va Louise som gick bakom. :) Väskan väger verkligen as märkte jag då.
Vi vila ett litet tag på rummet sen skulle Louise gå till skräddaren. Hon valde färg på klänningen. Efter det gick vi en sväng på khosan road. Blev en sannbis vid datorn också. Där la vi över alla bilder till Louise usbminne som vi sedan skulle kopiera över allt till en skiva, så alla fick varsin.
Sen åt vi mat, blev pasta bolognese 16 kr. Sen gick vi lite då träffa vi på sanna och manne, göteborgarna från kog tao. Dem tipsa oss om en nattmarknad.
Sedan gick vi förbi en tatuera då bestämmde hela gänget utom jag för att tatuera sig. Så det tog några timmar. Anna sjöng för att det gjorde så ont, "hej tomtegubbar slå i glasen" bland annat. Louise gjorde roliga miner och mådde inte så bra ett tag. För cornelia gick det snabbt, men intensivt.
Jag kolla mest runt  stånden runt omkring köpte lite smycken och sånt.
Efter dem va klara så gick vi och åt blen en tuna sandwich för mig. På det stället fanns det massa katter som vi mata, med någon brödbit och köttfärssås.
Efter det va vi trötta så vi gick tillbaka till hotellet igen och skulle ta en paus, men det blev inte en sån lång paus för att Louise skulle till skräddaren igen. Där fick vi sitta och vänta i evigheter. Thailändare säger en tid men menar en annan. Tillslut hoppa vi in i en taxi till nattbasaren. Blev lite fynd där. Men det fanns inte så överdrivet mycket som jag behövde. Vi tog en taxi tillbaka efter några timmar. När vi kom tillabak gick vi för att äta, jag åt bruschetta. Men ja blev inte mätt så jag beställde in en till :) . 32 kr för 2 port. Efter maten kolla vi lite på gatan sen gick vi till hotellet för att sova.

Forts följer..

Louise tatuerar sig


Anna tatuerar sig



Cornelia tatuerar sig




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0