vallstena dag, thailand dag16

idag på förmiddagen så åkte jag in till stan och köpte korv med bröd och ett oljefilter till bilen. Sen nya vindrutetorkare.
Sen åkte jag till vallstena, där grilla vi ute vid dammen och åkte skridskor. Jag ramla några ggr men det var när jag skulle ta i så mycket när jag skulle skutja pucken. Sen blev det mat och chips och dipp, gott gott. Mysig dag.

När jag kom hem så hade mina kort kommit så jag satt in dem i fotoalbumet. Alltid lika roligt.

Thailand dag 16 14 Nov

Idag gick vi upp kl halv sju för att taxin skulle hämta oss kl halv åtta. Precis innan vi skulle åka så ser jag någet som flyger i våran bungalow, såg bara lite snabbt såg ut som en fjäril. Men sen upptäcker jag att det är en fågel. Som måste ha tagit sig in genom dörren. jag kastar mig ner på sängen och skriker, sen flyr jag ut. Tror att hela stället vakna då. Louise får iaf ut den efter ett tag.
I taxin till färjan sitter det massa fransmän, som snackar om oss. Hör att dem säger något mer svenskar. Väldigt irriterande va dem. Stank äckel också. N är vi kommit fram sätter vi oss och väntar på katamaranen. Den var försenad.
Men det kom iaf efter ett tag, denna båt ser iaf lite mer tabil ut än den förra. Här har iaf alla som jobbar samma klädsel och det finns sittplatser, kloka. Fast det va redan tagna när vi kommit på så vi får sätta oss uppe på några bänkar.
I början så känns det bra, men den hör guppar sig fram i stället. Man satt på sin bänk och höll i sig i över 1,5 timme. Folk ramla hit och dit. Livsfarligt. Jag var iaf helt inställd på att jag skulle spy denna resa. men jag klara mig.
Louise va den som mådde dåligast. Hon tyckte den här båtresan va värre.
När sen båten la till vid ett ställe och det börja gå av folk så trodde ju vi att vi va framm men nej. Det va bara dem som skulle på dykutflykt över dagen. Så vi fick åka med ett tag till, dock endast bara 5 minuter som tur var.
Gick kom fram tillslut iaf och satt oss på ett ställe och tog något att dricka. Det blev en pineapple juice för mig som alltid. 8 kr. När vi satt där kom det fram en dam och fråga om vi hade något ställe att bo på, vi hade ju inte det. Hon sa att hon hade ett jättefint resort, som vi kunde bo på. Vi bestämde oss för att åka med henne. Och det gjorde vi helt rätt i för stället var helt underbart. Vägen dit var bara inte den bästa. Cornelia och anna fick sitta på flaket. Vägen var i stort sätt bara en lerstig fullt med hål och gupp, sen så va vägen kanske i 70 graders vinkel. Så det enda sättet man kunde ta sig över va med en pickkup, någon annan bil hade nog aldrig gått. Resorten vi bor på hade egen strand coh restaurang med havsutsikt. Ett annat thailandskt paradis. Vi bor i en bungalow som kostar 80 kr per natt för  2 pers.
Vi checka in sen satt vi oss för att äta, jag tog en kycklingtacos, men jag kan säga att dem smakar inte som mammas nej. Den här va inge vidare god. 30 kr.
Vi gick sedan ner till stranden för att sola och bada. Jag var helt slut så jag somna till en stund. Vi testa även våra simglasögon men mina läckte in vatten så det va inte så kul.
Vi va på stranden till lite efter fyra sne gick vi upp och duscha. Sen va vi hungriga så då blev det mat. jag åt kyckling med caswenötter. gott gott.16 kr. Vi har även här en bok som vi skriver upp allt vi ätit och betalar sista dagen. Till efterrätt blev det även en glass.
Tog en promenad på stranden sen och lagom när vi kommit tillbaka hade baren öppnat nere på stranden. Vi slängde oss däär på några dynor och träffa på ett par som vi satt och prata med ett tag. Jag blev så sjukt trött så jag gick upp till bungalown och la mig och sov.

forts följer..

Anna och Cornelia checkar in, utsikt från restaurangen, på stranden, Louise och Cornelia vid maten, Strandpromenad

   

Klicka på bilderna så blir dem större!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0