Tentafrågor..Thailand dag 22

Tog just en paus ifrån pluggandet och tänkte blogga lite. Va ju ett tag sen jag skrev om thailand.
Sitter just nu och håller på med tentafrågor. Det är lite svårt för man vet inte vad man skall plugga på, dem har bara sagt vilka böcker som vi skall använda under hela kursen, sen inget mer. Så man får inte det serverat framför sig direkt. Men det skall nog gå bra det här också.

Har lagt upp min årsplan, Blir Juridik och Matte nu, sen företagsekonomi A sen i April. Till Hösten skall jag läsa Företags ekonomi B och redovisning och beskattning. Sen skall jag söka jobb, kanske praktik.

Fick reda på i förrgår att jag kanske bara får 3900 kr varje månad, så det täcker inte mina räkningar. La upp en budget igår, så om jag drar ner på bensinen och mobilen så täcker det nästan. Får se om jag får jobba lite så får jag ihop lite där. Men jag har inga pengar över till att göra något annat. Bara betala räkningar. Surt!!! Men jag får bita ihop det är nu några månader sen så drar det igång fullt med jobb i Maj iaf.

Igår kväll va jag och Anders inne i stan och åt mat, blev massa mat :P. Vi åt friterade mozzarella sticks, bröd med tzatsiki och nachochips med salsa och aioli till förrätt. Sen så åt vi Pasta med biff och kantareller. Det va gott, men blev så himla mätt bara. Vill skulle egentligen vidare och spela biljard, men båda va så mätta så vi orka inte det. Vi tar det någon annan dag.


Thailand dag 22, 20 Nov

Vaknade och då läste jag lite ur boken och löste lite korsord. Dem andra sov men vakna efter ett tag också. Hu vilken natt det va. Precis utanför fönstret låg en kareokebar, men massa sånt, dåliga sångare. Dem skrek mest tyckte jag, det va inte så attt baren stängde kl 2, nej här håller man på hela natten. Blev inte bättre av att det spöregna och smattra på plåttaket utanför. Man fick tillslut plugga i öronpropparna, dem dämpa ljudet LITE. Men inte alls mycket. 
Blev även lite magsjuk under natten så jag knapra i mig magsjuketabletter och idag va det bättre.

Vid kvart i tio gick vi till restaurangen där dem skulle hämta upp oss med bussen. Jag åt pasta bolognese.
Sen blev det en stund på internet innan vi begav oss tillbaka till pickupen som skulle ta oss till bussen. Det va en rätt okej buss med AC, men igen toa. Skit jobbigt tycker jag, om man skall sitta på en buss i 5 timmar. Kl 11.45 gick bussen ungefär. Det blev en väldigt ryckig busstur. Efter halva vägen var det pisspaus. Jag köpte en chipspåse, så att man skulle ha något att fördröja tiden med, äta chips. Helt plötsligt stannar bussen och in kilver en polis och kollar läget, man blir ju lite fundersam. Men det va inget, så han körde vidare. Efter fem timmar va vi framme i Hua Hin.
 
Där gick vi till en resebyrå där dem visa oss var det fanns billigast hotell. Vi tog våra väskor och gick en bit. Fick syn på mc donalds så vi gick in där och åt mat. Blev en cheesebruger för min del 22 kr.
jag och louise fick äran att välja hotell för natten. Vi hitta bara lite dyrare,220-400 kr per natt. Vi gick tillbaka till dem andra för att se vad dem tyckte. Vi bestämmde oss för ett hotell så vi börja gå, på vägen dit ser Cornelia ett guesthouse som hon kollar pris och rummet på. Vi tar det istället, kostade 25 kr natten per person. Det fanns inga fönstrar på den här hotellet så man visste ju inte hur mycket klockan va när man vakna på morgonen. Rätt skönt också på ett sätt. Vi hade dock ingen toa på rummet men den va precis utanför, men det funka lika bra det.

Sedan gick vi ut en sväng på stan. Louise och Cornelia skulle ringa, jag sprang efter en fruktnisse och köpte anans. Hua Hin är en stad med bara massa gamla gubbar med små thai flickor. usch!
Handla lite småt grejer, fanns fritt med snäckgrejer här, billigt som tusen. Louise och Anna skulle sy upp en klänning så vi gick till en skräddare. Jag och Cornelia går på massage. Det blir fotmassage för min del, 60 kr.
Precis utanför vårat guesthouse finns det ett svenskt bageri och en svensk restaurang, även lite längre bort. Vi gick och åt på den svenska restaurangen. Jag åt skagen toast, 20 kr, skit gott. Skagen är verkligen gott. På bordet bredvid, sitter ett gäng gubbar, svenska, vi tänker direkt att gamla gubbar = har thais flickor. En av dem kommer fram tills oss och frågar vart vi kommer ifrån Anna skojar till det och säger south africa, han säger okey- my name is jörgen. Vi berätta att vi skämta och att vi kom från sverrige. han bjöd oss på lakritsgodis, från sverige. Han hade ett barn med en thai dock, men ungen va skit sot. han hette Jonathan. Efter besöket på den svenska restaurangen gick vi över vägen till en kareoke bar. Vi tog varsin baccardi. Då kom jörgen till bordet och sa att han va på bra humör så ahn har redan betalat våra dricka, snäll kille det där.
Sen så va det så att en av hans vänner som bor där nere, fyllde år så han undra om inte vi kunde med honom sjunga Ja må han leva. det gjorde vi så stod där framme vid micken och sjöng för fulla livet. hehe.(Alla utom Cornelia) Hon tar kort.
Vi dricker sen upp och går hem och sover.

Forts följer.

Cornelia och jag på bussen till Hua Hin, Louise och Anna på den svenska restaurangen(Louise äter köttbullar och potatismos och Anna Oxfilé med potatisgratäng), här sjunger vi för honom(jörgen i orange tröja)





Det blev ett långt inlägg det här..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0