Stolt Linda! Thailand dag 18

Idag har jag storstädat hela lägenheten, känner mig så stolt. Det blev så fint. Anders blev chockad av att lägeneten faktsikt såg större ut.

Mamma kom förbi en sväng idag, vi drack te och hade det trevligt.

Jag hann även med att se en film idag efter städningen, "step up"

Sitter just nu och fyller i papper till csn, bidrag och lån. I morgon måste det postas en del brev och pratas med komvux.


Thailand dag 18, 16 Nov

Vaknade lite efter åtta idag och läste då ut min bok. Sen gick jag ut på balkongen och löste lite korsord. Cornelia och Anna skulle på en proenad oh bestiga dem höga bakarna. Jag avstod.
Louise vaknade 2 timmar senare, det är en riktig sovare det där :D
Då gick vi och åt frukost, det blev en toast med mozzarella, tomat och lök på. Som vanligt så va det jag som fick min mat sist. Vi hyrde snorkelgrejer på vägen ner till stranden.
och så snorkla vi. Hur häftigt som helst. Jag såg sjögurkor, gula fiskar, vita avlånga, svarta  knubbiga, regnbågsfisk, svarta med gröna och orogana streck mm och en haj.
Problemet var at mina brillor läckte in vatten, inte så skönt att få saltvatten i näsan och ögonen.
Alla brände även sig riktigt ordentligt idag...också! Jag brände mest ryggen och röven haha..
Vid 14 snåret gick vi upp för att äta, det blev kyckling med casewnötter. Hade fått en sån huvudärk så jag klunka i mig en pineaplle juice och en flaska vatten.  Sen snorkla vi lite tilt, Louise såg en sjöstjärna, som hon irig skulle ha tag i men hos tappa tillslut bort den.
Het plötsligt simmar det ut en hund, bara rött ut i vattnet. Tydligen hade hans ögare snorklat och simmat ut en bra bit och hunden skulle efter, men han hitta inte honom. Så efter ett bra tag, efter han simmat runt och runt och nästan simmat in i Louise som låg med huvudet under ytan (det va kul), så simma han in till land igen och gick hem.
Efter en dag på stranden gick vi tillbaka upp till bungalown och duscha. Sen softa vi ett bra tag till 19-tiden.
Vi skulle skrämma cornelia oh anna idag när dem låg och vila/sov. Vi gick under deras bungalow och krafsa under deras golv, men vi kunde inte hålla oss av garv så dem kom på oss. Tur va väl det för louise höll på att skita på sig :D
Då gick vi och åt, jag och lousie iaf, dem andra låg och sov. Så lagomnär dem kom upp så börja i på varan efterrätt. Jag åt friterad annans, gott men varmt som fan. Louise åt något som vi trodde va chockladmouse men det visade sig att det va någon slags välling, med choklad smak..eller något.
VI spelade sedan kort tills dem stängde.
Idag börja jag läsa en annan bok, nämligen annas bok :D

forts följer...

Louise snorklar, Jag kommit upp stranden precis efter en snorkeltur, Louise kom på att choklad smälter i värmen








Kommentarer
Postat av: liis

Ja döööör av garv alltså :) HAHAH fyy fan va kuul vi hade ;) Pusss på dig min bumbi

2009-01-21 @ 00:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0