seg dag, Thailand dag 15

Gåt kvällen va väldigt trevligt. Va åt först mat i slite, den blev skit bra. Men gratängen kanske blev lite starkt. Men det va gott. Vi glömde bort vitlöksbröden, så när vi kom på de så slängde vi in de i ugnen. Vi trodde dem va klara efter ca 10 min men dem va ännu frusna i mitten. Så vi va redan mätta när dem va klara. Så det låg kvar i ugnen tills idag.
Vi orka ite efterrätten med en gång, så den åt vi senare.
Vi spela spela och hade det mys. Sara och Lina kom förbi och hälsa. Va kul att träffa sara, det va ju ett tag sen.
Vi drog bort till en annan fest till klockan tolv, då vi med en gång skulle gå bort till bogeviken och skjuta raketer. Sen så va det nytt år. Jo 2009, va händer detta år?! I mitt horoskop stog det att det skulle bli förlovning. hahahaha....Inget planerat!
Efter all raketskjutning gick vi tillbaka till´ett hus i slite och satt där och snacka till kl 3, gick sedan hem och somna kanske kvart över fyra. På Lindas soffa. Sov till 12 idag, men de andra vakna lite senare.

Jag vakna idag på förmiddagen och såg så himla suddigt. Jag gick in på toaletten och såg att jag glömt ta ur mina linser igår kväll. jag hade sovit med dem i, så dem hade torkat fast på mitt ögat, Skit äcklgt, jag fick dra bort dem med nageln. När jag fick ur dem så va dem helt torkta. Läskigt, det skulle inte du sett rasmus  :P , då hade du väl börjat gråta hahaha.

Vi slööa ett bra tag sen beställde vi pizza, jag ville ha någon med fläskfilé på. Så jag skulle fråga han i telefonen va det fanns, men jag fatta knappt va han sa. Så jag bestämde mif för en titanic, vi fick väl oss en liten chock att det blev en halv inbakt pizza. Men den va svingod.

Ikväll har jag varit ute och gosat med kalvar och sen gav jag dem mjölk. Sjukt söta. Anders och jag va även duktiga så vi har bört in en hel pall med ved i pannrummet och även till verkstaden.

Thailand dag 15 13 nov

Cornelia väckte oss kl 10, då gick vi upp och duscha. Sen gikc vi och åt, jag åt en kyckling toast med pesto. Idag har jag haft så ont i huvudet, det är inget bakis huvudvärk. Jag tror det är efter smällen igår, ont i näsan och tänderna ännu. Men det sitter där dem ska iaf. Lite annan färg på näsan och någon storlek större.
Efter maten idag så bada jag och Louise. Sen så låg alla och sola och läste, blev även lite korsord. Det va inget höjar väder men det va skönt att ligga ute iaf. Man får väl färg även när det inte är sol. Men det regna inte iaf.
När vi låg där och slö kom det 2 jättesöta katter dit, dem såg ut som 2 tiger ungar.
Sen gick vi och duscha, och därefer gick vi och kolla internet. Vi boka även båtresa över till koh tao i morgon bitti.kostade 90 kr med taxi till båten och båten över. Efter det gick vi på masage 50 kr. Det va hur skönt som helst, jag tog halv kroppsmassage. Jag somna nästan. Därefter gick vi och åt. Vi hitta ett ställe där dem grilla skaldjur och kött ute i restaurangen. Så vi slog oss ner där. de andra åt kycklingspett direkt från grillen. Men jag va sugen på thai mat. Så för min del blev det.red curry with chicken och ris.23 kr.  Skit starkt.
Vi kolla lite i affärer efter det, köpte en glass 4 kr. Sen såg vi att det hade filmat fråån gårdagen(full moon partyt). Och gjort en film av det. Men vi såg inte oss själva så vi köpte den aldrig. Vi träffa på de andra svenska tjejerna som vi träffa på nattbåten till koh samui. De hade haft det skoj på partyt också,. sedan gick vi och packa våra väskor. Efttersom vi skulle fara vidare i morgon.

Forts följer...

Kommentarer
Postat av: Linn

Beställde ni pizza från lärbro?

2009-01-02 @ 11:34:03
Postat av: Linda

Nej vi beställde från den nya pizzerian i slite :D

2009-01-02 @ 22:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0