reashopping! thailand dag 19

"En äkta vän står aldrig ivägen för dig, om du inte råkar vara på väg neråt"

Nathalie kom ut idag så vi var ute och gick en sväng med hunden. Sen såg vi ett avsnitt av gossipgirl.
Jag skulle in till stan så jag åkte med henne in, så gick vi och kolla lite på rean.
Köpte flera halsband och armband för mellan 10-20 kr.. billigt! sen blev det en söt liten väska.

Idag fick jag iaf tillbaka lite pengar, biljetten till kina.

Funderar på att gå på en föreläsning om att starta eget på måndag kväll. Skall nog ringa och anmäla mig till Almi. Kan nog vara intressant.

Man skall inte slöa energi på något man inte får ut något av, kom jag på idag!

Thailand dag 19, 17 Nov

Vi sov till halv tio idag, då blev det frukost. Jag åt yoghurt med frukt och en tonfisk baguette. Alla va riktigt brända idag så vi skulle undvika solen. Men alla ville ner och bada så det blev en sväng på stranden ändå. Det är inte så lätt att hålla sig borta från den underbara stranden. Jag glömde att smröja in mig, föör vi skulle ju bara ner och sola en snabbis. Så det fick jag sota för. Mitt ansikte såg verligen ut som en tomat, hunden va verkligen så där spänd som man kan känna att den är, när man bränt sig riktigt ordentligt.  VI gick upp och åt efter den "lilla" badturen. Det blev potatissoppa med bacon för min del.
Sen slappa vi bara, vi la oss på platån och slöa och läste lite tidningar. Med havet som utsikt. Underbart.
Senare på kvällen gick vi och åt, jag åt vårrullar. Men det mätta inte så bra. Så jag fick lite kyckling av louise sen beställde jag in en tallrik med pommes.
Närmare halv åtta så skulle vi gå men Louise fastna vid ett par göteborgare. Jag gick upp till bungalown för jag trodde louise skulle komma efter, men det gjorde inte hon. Så efter ett bra tag när jag suttit och väntat på balkongen så gick jag upp till restarangen igen. där satt hon och snacka skit. Hon fråga mig om jag ville ha nyckeln. Men jag ville inte ligga i bungalown själv, efer alla oljud så jag satt kvar och tur va väl det för dem va jättetrevliga.
När klockan blev 22 så stängde dem restaurangen så vi gick ner och satt oss i baren. Där satt vi och snacka till midnatt. Eftersom vi skulle gå upp tidigt så börja vi alla röra på oss til våra bungalowsar.
Vi gick in i våran bungalow och fick se att vi hade en orm på golvet, precis bredvid sängen. Skit läskigt. Smal och lång som fan. Vi såg bara snabbt sen sprang vi ut igen. Problemet var ju att alla på hela resorten låg ju typ och sov. Så vi visste inte va vi skulle göra. Cornelia och anna hade tydligen hört oss fick vi höra dagen efter. Man visste ju inte om ormen va giftig eller något. Vi satt oss på balkongen och var i chock. VI bestämdde oss för att sova på balkongen på filtar och louise sov över 2 stolr och ett bord:D . Ni skulle sett oss..
Vi rulla in oss i våra påslakan så att inget skulle komma in där, det enda som stack ut var näsan så man kunde andas. Vid tre tiden så hade hela Louise kropp domnat bort så hon gick in i sängen, jag tänkte att jag vågar ligga kvar. Men efter bara några minuter springer jag in jag också. Sov inte så mycket inatt!
Ikväll så betala vi för hela vistelsen här på koh tao(4 dagar):
160 kr för boendet
12 kr för en tvättning
60 kr för taxi
110 kr för båten till chumphon
ca 400 kr mat morgon,lunch,middag

forts följer..

Shark island(Utsikten högst upp på backarna), ormen, men kanske bara 1/5 av den, den har lagt sig i skåran.







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0