Thailand dag 26

(24 Nov)

Jag vakna runt9 idag av att cornelia va uppe och fixa med något. Just det hon skulle till tandläkaren idag och laga hål. När hon gått läste jag lite ur min boksen gick jag upp och klädde på mig och gick ut på balkongen och fortsatte att läsa min bok.
Var tvungen att packa väskan sen eftersom vi skulle åka till bangkok idag, med buss. Vi gick åt och frukost på ett ställe nära hotellet. Jag åt en american breakfast 18 kr. Men jag åt i stort sett bara rostmackan, hade inget hunger sug överhuvudtaget. VI betala för oss sen gick vi tillbaka till hotellet och hämta väskorna och betla hotellet.
Sen bar det av till busstationen som ligger rakt över vägen. Vi satt oss och vänta på oss i en lokal, där lukta det bara urin. Blä!
Bussen kom tillslut och gud va den skramla. Lät som om den skulle ramla isär när som helst. Efter ca 3,5 timme va vi framme i bangkok. PÅ vägen dit va jag och Louise tvungen att gå på toa, det va ingen rolig toa. Liten och äcklig. En satt motern där eller något för det skramla som bara den. Louise kunde inte sitta ner för att då tog hennes knän imot så hon fick halvstå upp. Det va en upplevelse.
Vi ble sen avsläppta på en busstationen, någonstans i bangkok. Där satt vi oss för att åka något. Vi beställde fried rice with chicken. Men vi fick kokt ris med en kall skuren kyckling på och någon slags lever som i trodde va choklad från början. Vi våga inte äta något nästan, visst ju inte hur länge den kyckligen legat ute i värmen. Skit skabbigt.
Vi skulle ta en taxi till vårat hotell, som vi inte visste vart det låg. Men taxin blev överfull, vi fick inte plats, vi fick trycka ihop os i baksätet med våra väskor i knäna. Man hade inget blod i benen när man kom fram. Taxi gubben blev typ sur och sa bara att vi va big, big. :) När vi körde på något fartgupp så slog bilen i vägen, ojj va vi va feta. :)
Så vi fick köra på motorvägen istälelt och betala till lite för att vi inte skulle förstöra bilen. Sen visste han inte vart vårat hotell låg så han fick ringa till hotellet och prata med dem från hans egna mobiltelefon. Verka som han blev lite irriterad. Men hur skulle vi kunna veta vart hotellet låg. Men tillslut kom vi framt ill rätt hotell, efter massa trafikstockningar och körande mot fel vägriktining.
Våat hotell låg på khosan inn. Vi kom till hotellrummet och där lukta det fimp, as äckligt. Men det va inte så mycket att göra åt det. Så det var bara att sova och vara glad. VI gick därefter och åt på subway, det blev en varm tonfisktoast. 18 kr.
Sedan gick vi till frissan och bestämmde att på torsdag skulle vi dit. Vi bestämmde även vilken hårfärg vi ville ha.
Louise gick sedan till skräddaren för att sy upp en klänning. Vi kolla lite på gatan sen och åt majs och bananpannkaka. Jag hitta en munkjacka jag köpte för 65 kr. Dem andra kolla på tatueringar.
Sedan  gick vi hem.
Jag och louise satt oss vid datorn. Jag prata med min familj och Anders på msn genom webcam. Sen prata jag även så dem hörde min röst. Det va ju ett tag sen man såg dem, och dem mig.
Louise och jag satt vid datorn i 3 timmar tror jag. 24 kr kosta det.
Vi gick sen upp och duscha och jag plåstra om mina infekterade sår ja fått på benen blandannat. Va på apoteket idag och köpte grejer till det. 38 kr.
Tidiare ikväll va jag och gjorde fransk manikyr 30 kr. Det blev inte lika bra som förra gången men det duger.
Vi va även och titta på ett annat hotell som vi skall bo på i morgon.

Forts följer..

Cornelia på hotellrummet innan vi skulle dra med bussen till bangkok




Vårat äckliga hotell som lukta fimp




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0