Thailand dag 23

Jag vaknade först vid 8.15, men somna sedan om och vakna igen kl halv tio av att cornelia och anna knacka på våran dörr.
Vi duscha av oss sendan gick vi och betala för en natt till.
Efter det gick vi och åt frukost på en svensk restaurang, han kom från göteborg. Vi fick juice och 2 halvor grovt bröd(det finns annars inte grovt bröd i thailand). 1 halva va med ägg och kaviar och den andra med salami. Sen blev det även varsin kanelbulle. Allt gick på 25 kr var. Han hade också ett barn med en thaia. (eller man kanske inte skall skria thaia Anna?! Det betyder ju något annat :) ) . Sen gick vi runt och kolla lite på stan. Vi gick bla ner till stranden men det var inget fint väder och höga vågor. vattnet va helt grumligt. Efter ett tag kommer vi fram till en tandläkare, dem andra beställer tid här. (Gratis att kolla tänderna här). Sen boka dem även tid för ett sätta på en diamant på tanden.
Sen gick vi till den svenska restaurangen och åt skagentoast. Mätta efter maten gick vi till ett internetställe. Vaknade med munsår i morse så jag var på ett apotek och köpte munsårsalva. Märkte även idag att jag fått brännblåsor påhalsen, och sendan ner på bröstet. Skit jobbigt, Louise fick det och hon flassa så det såg ut so en hudsjukdom :P .
Vi gick även till en bar, där vi boka en elefantrip. 160 kr.per personen. Så i morgon skall vi rida och se på elefanter.
Det skulle tydligen vara kungens elefanter. Blev en glass på mcdolands efter det 11kr. Jag köpte färgade linser idag också, kostade 90 kr med rengöring och allt. Va även införbi en affär so vi fick ett tip som att där skulle det finnas haribo godis och det gjorde det, men inte så mycket. Så vi handla lite snacks. Sen satt vi på internet ett tag till.
Jag gick efter en stund och duscha och gjorde i ordning mig lite. Idag fick vi armband av cornelia med våra namn på och dem svenska färgerna(Jag tog av mitt bara för någon dag sen).
Sedan gick vi till en frissa och tvätta och föna håret, 40 kr. Där va det en killhund med klänning som satt på en katt , konstigt.
Vi gick sedan och åt på den svenska restaurangen som ligger granne med oss. Jag av sugen på en riktigt köttbit. Så det blev pommes, bea, lövbiff med västerbottenost. Gott som tusen. 52 kr. Under middagen så blev det en sångtext om hittler, men refrängen va från en annan låt, kommer inte ihåg vilken för tillfället.
Proppmätta därifrån gick vi till nattmarkanden, jag köpte ett par jeans och en t-shirt till anders för 200 kr. Utanför restaurangen träffa vi på en unge, som skullehålla Louise i handen, som såg konstig ut, hon bad louise köpa ett par skor till henne. Vilken tiggare, va meningen att man skulle tycka synd om henne.


Forts följer..

På promenad, stranden va inte så trevlig, Louise och jag hos frissan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0