Sotaren.

Idag kommer sotaren hit, någongång mellan halv elva och tolv. Jag har plockat bort alla grejer runt spisen, ställt fram stegen och skall hämta en hink med lock också. Har ju aldrig varit med om detta förut, så det när nytt. Vad skall jag hitta på medan han är här, eller hon. Inte så att jag tänker sitta och se på, nej men jag får väl sätta mig i något annat rum och plugga.
Vi har ju börjat få i ordning i det lilla rummet nu, så det känns som vi helt plötsligt fick ett större hus.

Idag skall jag hitta en illustration som jag skall skicka till mina gruppmedlemmar. Har hittat en men är inte riktigt säker på om jag skall ha den. Men jag tror nästan det.
Sen skall jag fortsätta läsa i boken om kommunikation. Ni vet jag hur man ser på en människa om den ljuger bland annat. Denna kurs är verkligen jätteintressant. Man har en sån stor nytta av den i vardagen också.
Till våran funderar jag på att läsa företagsekonomi också för att sedan under termin 5 bara kunna läsa halvtid. Och på den halvtiden då fördjupa mig i juridiken. Vilket gör att om jag slutför allt detta så är jag om 2,5 år. Kock, servitris, gymnasieekonom, beteendevetare med en fördjupning på Juridiken. Det är väl inte så illa?!
Någon chans att få jobb måste det väl finnas då tycker man.

Ikväll skall jag till Min kusin Marie, som fyller 25 år idag. Grattis! Skall på stan med mamam först och köpa något fint till henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0