Uppdatering

Tänkte uppdetera lite va jag har gjort nu i påskhelgen.

Torsdag: Jobba jag från 7-16.30, va en rolig dag. Jobbet hade påsklunch där de bjöds på lammspett blanda anant, jättegott. Sen kom en magiker dit, va en jätteskicklig sådan. Kul att träffa alla från kontoret och dem andra. Stress stress va det iaf till slutet, jag fick kasta ut dem för att jag skulle på påskmiddag i bro direkt efter. Fick en jättefint rött vin av Bossen :)
Åkte hem och då va de påskmiddag i bro, vi hade gjort paj så de va knytis. Barnen måla ägg först sen åt vi paj och fruktsallad till efterrätt.

Fredag: Påskmiddag hos mormor, med "hela" släkten från mammas sida, vi blev inte så många men de va trevligt ändå. Vi åt sill och de vanliga till förrätt sen blev det lammstek. gott! Efter det blev det äppelkaka till efterrätt. Vi va även ute och lekte leker,kasta stövel, kasta bollar och frisbee och gick tipspromenad. Måste bara tilllägga att jag vann tipspromenaden. :)
Gick sedan in och åt chessecake. De är gott, men man va ju så mätt. Blev en långpromenad till moffo på kyrkogården, den va nog närmare två timmar. När vi sen kom tillbaka så blev det lite lätt kvällsmat. Sill och potatis.
Vi åkte sedan hem och slängde oss framför tvn, jag somna rätt snabbt, men anders satt uppe länge.

Lördagen: Jag och anders fick för oss att gå på en långpromenad, den blev 2 timmar lång. Vi gick lång ner i myren, jätte fuktigt i marken så mina tygskor va jätteblöta. Vi va och fånga salamandlar, fannas jättemånga. Sen så sa anders att snart är vi vid örnboet, jag trodde det va ett övergivet örnbo. Men när vi närmar oss, vi kanske är 20 meter ifrån boret så lyfter en stor örn. WOW! jag blir både rädd och tycker de är häftigt, örnen är nästan 2 meter mellan vingarna. Skitstort djur.
Vi gick bort en bit och satt oss i jakttornet och kolla på örnen för att se om han htta något byte men det gjorde han itne så vi fortsatte att gå hemåt. När vi kom hem la vi oss ute i solen och spela lite kort och åt godis. Sen satte vi igång grillen. Vi grilla lammspett och jag gjorde en potatis sallad. Sen så va de dax att börja göra sig i ordning för jag skulle till slite och grilla med flickorna. De va trevligt, i sjöng singstar bland annat, den tog vi bussen till stan och ställde oss i kön till munken. Gud va folk, men de va trevligt. Mötte sedan upp anders på hemvägen så vi kunde åka hem. Hanna kom och hämta oss. Åkte hem och sov.

Söndag: Vakna runt elva tror jag och va nästan inge bakis, för ovanlighetens skull. Vi  gick ut och gick och jag fick mig en nära dödenupplevelse när en fasan hoppa upp framför mig. Gud va jag skrek, tror nog hela bro hörde det. Va nog bara hemma i söndags, har glöömt lite. Men vi sköt lite luftgevär. Sen på kvällen så grilla jag och anders, Blev årets första flintastek med potatisgratäng. Gott det!

Måndag: Sov till halv tolv kanske. Sen så va det frukost sen åkte jag till vallstena och va med familjen. Vi satt ute hela dagen och åt mat och fika. Sen åkte jag hem och då gjorde jag och inger laxpaket som vi grilla på kvällen sen. Dem blev jättegoda. Anders höll på med sin bil hela dagen, tills vi sa att han skulle sätta på grillen. Blev ett glas rött till maten.

Gud tror jag har drucit alkoholen varje dag denna påsk, men men! som sagt de är ju bara påsk en gång om året :D
Ikväll skall jag jobba och sen skall jag bo i vallstena en vecka, för mamma och pappa åker till cran canaria idag elelr rättare sagt i morgon men de åker till sthlm idag.
Så jag skall vara "barnvakt"..kommer inte träffa anders på några dagar han skall bo hemma :( .
Men jag behöver plugga sen skalll jag jobba en massa denna vecka.

Det va en liten uppdatering!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0