....Thailand dag 14

Idag så sov jag rätt länge, men va uppe vid tio kanske och ringde a-kassan. Fick reda på att eftersom jag råkat betala in för mycket så behövde jag inte betla in lika mycket nästa gång, alltså idag.

Sen va jag i stan med mamma. Va på bolaget till nyår, handla mat till nyår. Det blir fläksfilé med potatisgratäng och sallad. Till efterrätt blir det glass med maränger och chokladsås och banan. Gott det.

Ikväll va vi i guldrupe en sväng, Anders hjälpte sin syster och co, med datorn.

Jag fick en bingolott av mamma idag som jag skulle spela på ikväll men det missa jag, så nu sitter jag och väntar så att jag kan rätta den på internet. Spännande. Hoppas jag vunnit 3 miljoner :D

Thailand dag 14 12 Nov

Idag gick jag upp tidigare än Louise. jag såg att det va sol ut och eftersom det inte varit det på nästan en vecka så va det bara att klä av sig och ut i solen och läste min bok. Cornelia och Anna hade också vaknat dem sola också men dem han även med ett träningspass på gräsmattan. 3 timmar senare väckte jag Louise, tyckte att hon kunde ju inte sova bort hela dagen.
Då gick vi och åt fruksot/Lunch. Jag åt yoghurt med musli och frukt.18 kr. Efter det gick vi tillbaka och sola och bada. Sen blev det en runda på stan. Blev lite kläder. Sen skulle vi leta efter en frisör, jag tänkte färga håret och toppa det lite.
Men det va typ fullt över allt. Alla skulle väl vara fina till kvällen. Så jag och Louise tröttna och gick och köpte oss en buckets sen hem och gjorde oss i ordning inför kvällen. Vi hade även köpt självlysande färg som vi gjorde snygga kroppsmålningar på oss själva. Jag hade en sverigeflagga på låret bland annat.
Vi satt på rummet och drack och hade skoj. Senare så begav vi oss ner till full moon partyt. På vägen ner så såg jag inte att det kom ett fartgupp så jag slog i min sko rätt in i den så skorna gick sönder. Så jag va tvungen att gå in i första bästa affär och köpa ett par nya skor. Fula men billiga, 10 kr.
När vi kom ner på stranden så fick man nästan en chock för att det va så mycket folk. Jag har nog aldrig sett så mycket folk på samma ställte förut. Det blev bara mer och mer folk hela tiden. Jag och Louise gick in på ett ställe och dansa då kom en kille och lyfte upp mig. grejen va den att han va så full så han orka inte mig så han i stort sett slängde ig bakom hans rygg. Så ajg ramla med huvudet rakt ner i stengolvet. Louise hjälpte mig upp, snurra lite. Såg på händerna att det va blod, jag hade fått näsblod.
Det får jag nästan aldrig. Louise ledde mig in på toan, fick sitta där ett tag. Jag fick även ett skrapsår på handen och knäet. Hade skit ont i näsan och tänderna. Trodde först att jag tappat någon tand, men det hade jag inte som tur var. Men med lite vatten i sig så va det bara att dansa vidare, fick ta smällen nästa dag.
Nere på stranden i all folk massa så går jag förbi en kille, jag tittar på hans händer, ser ut som han har en leksaksödla som han sträcker fram till mig. jag tänkte att det va väl någon fuller som ville ge bort ett mjukisdjur. Men precis när jag skall greppa den så ser jag att det är en STOR ödla, levande. Jag skrek inte lite.  Louise bara skratta.
man kan säga att full moon party är helt crazy. Man såg folk bara ramla ihop mel medvetslös, man får inte kontakt med dem. Händer massa skit, så man skall vara försiktig. Som vi va.
Senare på natten så blev så trötta, så vi börja vandra hem. Fullt med folk på alla gator, blod på väggar och folk med bandage. Man undra va dem varit med om.
Inatt så måste Louise ha drömt nig skit kul, för hon låg och skratta för sig själv i sängen.
När jag skall gå och lägga mig märker jag att min näsa är blå och svullen, ser ut som en potatis. Sen att jag har skrapsår på den och en stor bula mitt på huvudet, stor sen en handflata nästan.


forts följer..

Buckets ingredienser, Vi och våran buckets, På full moon partyt, Louise och jag på full moon partyt, Sola på dagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0