Nu börjas det..Thailand dag 11

jo idag så bytte jag och nathalie julklappar.  Sen fick jag mina födelsedagspresenter av Sara och Natta. Vi va hemma hos natta och fika och åt lite pizza. Kul att träffa er tjejer. Tack så jättemycket för dem fina paketen idag.

Har inte gjort så mycket mer kul idag, jo jag har stäadat lägenheten. Men det kan man väl inte säga va så kul. Men skönt att få det gjort. I morgon skall vi hämta gran....

Nu skall jag köra Louise till Vänge...

Thailand dag 11 9 Nov

Vi kom väl iland kanske 5.30 denna morgon. Det va rätt läskigt att gå av båten för den va 1 meter mellan båten och bryggan. Sen med en stor ryggsäck på ryggen och en mindre framme. Vi hoppade på en shuffle buss som skulle köra oss in till vårat hotell. Det började ljusna vid den här tiden, eller när vi kom till hotellet så hade det blviit lite ljusare.
Man kan säga att den här nissen som körde han körde som ett svin, det hade spöregnat här också så
det va gropar med hål som vi nästan hoppa över. Det skvätte vatten på oss där bak på flaket.
Sen tvärnita han en gång sa jag som satt längst in blev mosad av alla andra som kom farande.
Efter en ca 20 min lång färd va vi äntligen framme vid hotellet. Vi kom och äckte dem nästan.
Dem fick öppna upp receptionen så att vi kunde checka in. Vi betala 50 kr per  person för en natt.
Sen blev vi guideade till rummen som stank mögel. Sängarna var helt fuktiga.
vi tog en dusch sen så va vi så trötta så vi gick och la oss. Vakna vid 11 igen och då va vi hungriga.
Kändes som om att det va en ny dag helt plötsligt, att det som hade hänt innan va en annan dag.
Men vi gick iaf och åt frukost, det blev en hamburgare(18 kr) för min del. Kombinerade frukost/lunch.
Sen så börja det åska och blixtra as mycket. Vi kolla lite i stånd på kläder. Vi andra sprang över vägen lite innan cornelia gjorde det. Sen börja det bara regna mer och mer och när cornelia skulle gå över vägen så hävde det ner.
Så vi stod där på varsin sida och vinka till varandra.
Vi kolla upp något annat hotell för där vi bodde nu skulle vi inte bo kvar. Då blev vi väl sjuka eller något.
Men vi hitta inget annat. Vid det här laget va allt som vi hade på oss pissblött. Vi gick på gatan i 10 cm högt vatten.
Regnet bara piskade på en så att det gjorde ont på kroppen. Så vi har lärt oss att man skall nog inte skringa naken i ett sånt regnväder. Då får man ont.
Vi sprang iaf tillbaka till hotellet och bytte om och slappa ett tag. VI fick byta rum till ett par andra rum som inte lukta så farligt. Så det blev att packa väskan och flytta grejerna.
Efter det  så gick vi och kolla lite mer i affärerna. Det börja regna ännu mer nu så vi gick och satt oss på ett stekhus. Jag åt pasta bolognese. Sen va vi då tvugna att ge oss ut i regnet igen. Vi ville gå på en salong. Så vi skulle försöka hitta den.
Anna fick köpa ett begangnat paraply av en kille för 20 kr. En bra affär för henne för hon blev inte så blöta som jag och louise blev iaf. Vi trodde att salongen låg åt vänster så vi sprang och sprang så vi skulle hitta den men när vi kom fram till vårat hotell igen, insåg vi att det måste varit åt fel håll. Då drar louise på arslet så hon glider nästan in i våran reception. Vi skrattar och skrattar och Louise som är pissnödig försöker hålla sig. Guu va roligt det va.
Dyngsura som vi är springer vi tillbaka åt det andra hållet och hittar tillslut salongen. Som vi ser ligger nästan mitt emot restaurangen som vi va och åt vid. Så vi va blöta helt i onödan. När vi kom in i salongen så va dem så snälla så dem klädde av oss våran kläder och vi fick en torr sarong runt oss. Sen tog jag fransk manikyr 50 kr. Louise plocka ögonbryna och anna tog en massage. Cornelia va och fixa hotellet och grejer till nästa dag. Efter dem va klara så fick jag slänga på mig dem blöta kläderna igen men louise hon sprang i bh bara.
Vi stanna till vid 7eleven och köpte chips. Då stanna en gubbe och prata med louise och där stod hon halvnaken och prata med honom. Inte konstigt att han inte ville gå någonstans.:D
Efter det sprang vi hem och satt på oss torra kläder IGEN. Hemma drack vi bacardi och spela kort.
Vi fick även packa väskan igen för i morgon skulle vi vidare. Till ko pha-ngan....och full moon party.

forts följer...

Det fick bara bli en bild idag, datan ville inte mer...Men det är iaf i vårat mögliga rum, som vi sedan bytte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0