Nu är jag 20 år- Thailand dag 12

Jo jag har inte skrivit på ett tag.
Men jag kan sammafatta lite va jag gjort på senaste. I Lördags så va jag inne i stan på fest, vid sofia.
Innan det gjorde jag en smörgåstårta jag skulle ha igår på min 20 årsdag.
Så igår så fyllde jag alltså är. Bjöd på ananas paj och smörgåstårta. Va trevligt. 
Lite tråkigt med all magsjuka nu bara, men hoppas att det går över till jul.
Idag har jag varit på arbetsförmedlingen och sen gjord enågra snabba ärenden i stan. Sen så fick jag min telefon räkning på 3200 kr inte skoj, det va det jag ringt ifrån thailand. Det värsta är att jag ringde inte så mycket, sen så hade dem sagt att pris va det skulle kosta att ringa, Med dem tar betalt de dubbla typ. helt sjukt. 

Idag skulle jag egentligen ha åkt ut till cattis (anders syster)  i guldrupe och hjälpt henne gjort köttbullar. Men hon ringde idag och sa att hennes barn fått maginfluensa så jag fick hoppa det. Tråkigt.


Thailand dag 12 10 Nov

Vi vakna klockan 8.30 idag. Det kom en taxibuss och hämta oss vid hotellet som skulle ta oss till båten till ko Pha - ngan.
Det regnade och regnade. Det tog aldrig slut. När vi kom till färjan så såg vi att båten va gjorde av trä bara och va liten som en fiskebåt typ. Bryggan ut till båten va hal och ranglig och där sprang vi med våra väskor. På båten så va det ett rum som va fullt med massa bänkar i. Instängt och fuktigt. Vi satt oss längst fram. Bara när vi hade kommit 5 minuter fran land så börja det gunga som fan. Men det blev bara värre och värre. Träbåten slog mot vågorna. Så det knacka , lät som och det blev ett hål i båten varje gång. Tillslut så kunde jag inte sitta kvar längre så att jag va tvungen att gå ut. På vägen ut så höll jag på att ramla in i några folk. Det fanns ju inga flytvästar heller, vi såg bara 1 och vi va säkert nätmare 100 pers på båten. Jag kom iaf ut till ett fönster och fick spy. Men jag hade ju inte ätit något så att det fannas ju inget att spy upp. Spydde bara galla och det är ju inte det mysigaste. När jag står vid fönstret så sköljer en våg över mig. Så jag blir dyngsur. Men det brydde jag mig inte ett dugg av just då. Sen kommer den en varm våg över mig, dem andra som stod vid fönstret gick därifrån. Jag fatta inte tills jag såg på mina armar att jag hade spy över hela mig nästan.
Fi fan va äckligt, då hade någon stått uppe på båten och spytt ner på mig.  När det kom hägre vågot så stängde han som körde båten av motor så att båten inte skulle slå så hårt mot vattnet. Då visste man att nu kommer dem gunga till riktigt ordentlige, och visst blev det så. det bara small till. Man va ju rädd att han inte skulle få igång båten igen. För hade vi hamnet i det vattnet då hade det inte varit så mycket av oss, döda. Ibland låg båten helt på sidan och ibland ståd framändan rakt upp i luften nästan. Jag trodde jag skulle dö på riktigt. Va livrädd och mådde skit. Ingen skoj kombination. De va de 40 längsta minuterna i hela mitt liv. Spydde sen 2 ggr till och dem på båten blev sura för att man spydde. Dem får ju skylla sig själv om de går ut när det blåser så mycket.
Louise va den enda av oss som inte spydde, men hon va nära på det. Hon satt kvar inne.
Tillslut fick vi se land och gud vilken lättnad. det första man tänkte va åhh jag kommer överleva.  Det spöregna v erkligen när vi kom iland. Vi fick ta v¨ra väskor på ryggen sen springa, och jag kan säga att det är inte de första man vill göra när man spytt och ännu mår skit dåligt. Hotellet låg 300 meter bort från pieren. Vi kom fram och fick våra nycklar. Vi skall ju bo här i 4 nätter. Vi betala 600 kr var för 4 nätter och det här va en lyxbungalow. Sen bodde vi 5 meter från vattnet.
När vi kom till rummet blev det en dusch sen vila. Man börja må bättre efter ett tag. Då gick vi och åt på ett ställe där dem visa friends hela dagarna. Jag åt en bakad potatis 30 kr. Sen vitlöksbröd 16 kr sen efterrätt blev det äppelkaka, men jag orka inte så mycket. Louise åt upp min också :D .
Vi satt där ett bra tag eftersom det regna ute så kunde vi inte göra så mycket, så vi såg på friends. Men det blev strömavbrott typ hela tiden så efter ett tag tröttna vi. Så vi hade ju ingen ström till senare på kvällen. Vi gick sen alla på massage. jag tog fotmassage, de bästa. 50 kr. Sen kom vi tillbaka till rummet. Anna hade köpt ljus så dem hade lite belysning inne vid sig. Så vi gick in där. Dem hade köpt bacardi som dem skulle dricka lite, men jag hade inte köpt något. Hade inte tänkt dricka något. Hade inte återhämtat mig helt. Jag fick en tillslut av cornelia, sen fick jag mersmak :D
Anna skulle iväg och köpa mer så hon köpte några till mig också. Tillsut så kom grannarna in och dem fastna inne vid oss. Så det blev en helt spontan fest. Sen gick anna iväg igen och köpte mer bacaardi.
Just det vi badade i regnet idag också :D
Dem killarna som kom in till oss hette ben, ross, matt, alex. De kom från egnaland och australien.
Senare gick vi med dem ner till den stranden som det är full moon party på. Där dansa vi gärnet och träffa massa folk. Skit skoj va det. Man kunde hoppa eldhopprep där nere så Louise gjorde det. Skit coooooolt :D
Cornelia köpte fina blomhalsband till oss alla.
När vi gick ner va det uppehåll med regnet någon timme men när vi skulle gå hem så börja det regna igen. När vi skulle gå hem på natten va anna borta. Visade sig senare vart hon va iaf. När vi kom hem.
Det blev en väldigt hård kväll, värre för en del...händelserik dag men en ännu mer händelserikare kväll.


Forts följer...

På våran balkong matt,anna,cornelia , Våran enda belysning , dans på stranden , Eldhopprepet





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0