Känner mig som en ny männsika dag 7 thailand

Jo idag så sov jag rätt länge. Sen så har jag tvättat idag, diskat och rensat ur garderoben. Så att jag får plats med dem nya kläderna. Sen har det inte hänt så mycket mer i mitt liv idag. Idag har penecillinen gett verkan för jag känner mig bättre idag. Inte sängliggande iaf.
Har även duschat idag, känner mig som en ny männsika. Dem två senaste dagarna har jag knappt orkat gått på toa. Men idag så hade jag ork till att duscha.

Dag 7 i thailand 5 Nov

Vi gick upp kl 8.15 idag också och gjorde i ordning oss. Sen blev det frukost. Toast med tomat och ost. Så himla god, jag har aldrig ätit en sån god toast forut. Den va lite drag i och det va gott. Idag skulle vi åka med en privat longtail båt runt ön. Så vi hoppa på den direkt efter frukosten. Vi stannade vid 3 öde stränder där vi fick hoppa av från båten och bada. Dem gjorde precis va vi sa och va vi ville. VI hitta även jääemånga fina snäckor och koraller. Mycket sol blev det också så man brända sig idag kan man verkligen säga. Vid lunchtid så stanna vi till vid en liten by, som va deras stad. Men det va verkligen bara en liten by. Där åt vi, det blev fried ris with chicken. Vi hitta även varsin ficklampa som kunde va bra om man skulle behöva gå på toa mitt i natten, eftersom dem inte fanns något el efter 22. Efter idag så ser louise verkligen ut som en kräfta.:D
Vi hoppa på båten igen och åkte vidare till en annan liten by där vi såg massor med flygfiskar, vi hade egentligen ingen lust till att gå av, vi ville bara bada. Det va så varmt. Men vi gick av en stund. Dem som körde båten skulle hämta vatten här så louise hjälpte till att lasta på båten. Duktigt Louise.
Efter det bar det av till en strand med massa palmer där bada vi ett tag. Dem som körde båten hade vid det har tillfället blivit väldigt, vet inte vad men någon blandning av onyktra och höga. Men dem körde oss hem iaf. Bjöd på öl gjorde dem också. Dem va väldigt snälla. När vi tillslut kom i land så gick vi och tog varsin fruktshake. Gissa om det va svalkande. Efter en heldag ute pa vattnet med gassande sol. Alla var verkligen helt slut.
Sen blev det en dusch. När louise står där med pattarna i vädret på balkongen så märker vi att det är en thais som smyger på oss i buskarna. Han märkte att vi fick syn på honom så han satt där ett bra tag, tills han försökt att flytta på sig lite i taget. Han måste ha tyckt det va jättepinsamt. Sen blev det mat, åt king curry chicken. Det va sååå gott. Önskar jag visste va det va i den. Vi somna som stockar inatt. Jag sov med öronproppar i natt, för allt ljud. Så jag sov verkligen hela natten.


Forts följer..
Cornelia hänger inte med i min pose :D , en av stränderna, Byn vi va i(Deras city), Louise och jag skriver dagbok


Kommentarer
Postat av: Anna

Så roligt att du skriver om Thailand! Kan man gå in o uppdatera sig emellanåt! :) Ha det bäst, Grattis i förskott o God Jul!

2008-12-16 @ 10:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0