Julhelgen, Dag 13 i thailand

23 dec- Då va det uppesittarekväll med bingolotto. Jag vann inget. Men jag somna vid tio för jag va helst slut. Blev någon skinkmacka också. Vi klädde även ganen. Så fin den blev :D 
Jag la in sill och gjorde rödbetssallad och skinkan.

24 dec- Va i i vallstena, farmor fyllde år och sen va det julmat och julklappar. Jag va tomte, kul. Många fina julklappar fick jag.
Av Anders: Fibertäcke. soda streamer, 2 extra flaskor, 4 olika smaker, sen en tekokare man får varmt vatten på 3 sek, sex      and the city filmen
Mamma och pappa: Gula gummistövlar(skit fina), Knivslip, Kastrullunderlägg, Dubbelsängslakan och en mysfilt
Marcus: Elshockspel(Man får verkligen en stöt)
Rasmus: En kortlek med 52 olika drink recept på, drinkpinnar
Farmor: Nyckelskåp, badlakan, spa set

Va helt slut sen på kvällen så jag somna som en stock..

25 dec- Va inne och skulle ha en liten julklappsutdelning vid anders familj. Jag fick ett par öronhängen, ljuslykta, sen fick jag och andes 2 oliak te sorter och 2 olika kaffe sorter, sen godis.
Sen va det raka vägen till mormor, där det va julmat och fika hela dagen.
På kvällen så av man lika slut då så man somna som en stock.

26 dec- Hade en del att fixa under hela dagen, skulle göra klart min julklapp bla. På kvällen va det taco kväll med anders familj och spel.

27 dec- Då va det familjemiddag med familjen samuelsson, närmare 30 pers. Höll på hela dagen från 12 på dagen till 21 på kvällen. Så när jag hem va jag helt slut och somna so en stock med en gång.

28 dec- Skjutsa erica till båten kl 7 på morgonen. Sen åkte jag hem och sov nästan bort hela dagen kändes det som. Va på max och åt maxmål.

Idag skall jag inte göra så mycket sara och jocke kommer nog hit ikväll tror jag. Sen skall jag bara ta det lugnt och ut och gå tror jag.

Thailand dag 13 11 Nov


Kl 8 kom Ross(en av killarna från igår) in och väckte mig och Louise. Han tyckte att vi skulle gå upp. Vi kunde inte somna om så vi låg och slappa och snacka massa skit. Va ju lite att prata om gårdagen, eller kanske kvällen ..
Vid ett så gick vi tillslut och åt en bakislunch. Det blev en bakad potatis med ost och cole slow. 28 kr sen en cola 6 kr.
Idag kände jag att man måste nog trappa ner med all läsk man ricker till varje måltid.
På förmiddagen så regna det inget, det började vid ett tiden igen. Boring...
Vi bestämde att vi skulle ta oss till närmaste by för att posta kläder sen så såg i att dem hade tesco lotus här.
Vi slappa lite på rummet i några timamr först innan vi fick lust till att skaffa en taxi. Kostade 20 kr per skalle. Då va turen ca 12 km.
När vi kört en bit så blir backarne bara brantare och brantare. Både ner och upp. Han är tvungen att ta sats för att komma upp för dem, sen är kurvorna så skarpa också. Vi åkte en gammal minibuss, gissa om han fick köra på lägsa växeln eller. Det va värre är en karusell. En ca 12 km lång berg och dalbana. Ibland va han tungen att köra på andra sidan vägen i den skarpa kurvorna för att orka upp, då töt dem så att alla skulle veta att vi kom. Man blunda och bad till gud att man skulle överleva:D
Tillslt va vi framme och dem anda skicka hem paket, men jag tänkte att ja skulle bära runt på mitt istället. Sen gick vi för att leta efter tesco lotus, det visa sig att det va ett väligt litet tesco där det bara fanns mat nästan. Vi handla lite snaks och sen dricka tills i morgon.
Sen gick vi och åt, det blev fried rice with chicken 14 kr. När vi satt där på restaurangen så börja regna bara häva ner. Dem andra 3 hade köpt regnrock men jag hoppa över det, men som tur va så slöt det igen.
Vi sa på bilturen hit att tur att vi inte sitter på ett flak upp för dem här backarna. Man va tror ni, just de fick vi göra på vägen hem. Fanns inget annat. Gud va jag skratta. Sen va det mörkt ute vid det här laget också.
När vi kom fram satt vi oss på internet ett tag, sen gick vi hem och slappa igen. Vi gick in och så en film vid anna och cornelia. En riktigt slappar dag idag.

forts följer..

Jag bakisslappar :D, våran lyxbungalow


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0