julgodis med familjen Thailand dag 10

idag så vakande jag av anders alarm. Anders kom hem från jobbet igårkväll och va magsjuk. Med en hopp om förväntan så tänkte vi att det kanske skulle gå över. Men när han alarm ringde i morse så hade han ännu jätte ont i magen och så..
Så han fick ringa och sjukanmäla sig. Jag vill ju verkligen inte bli sjuk, så jag gick upp tidigt i morse för att kolla lite på internet om magsjuka. Hitta lite vad som är bra och äta och så.
Sen kl kvart över åtta då drog jag väl in till stan. Jag skulle besikta bilen kl 9. Tro det eller ej men det gick igenom.
Blank lapp.
Va nere på koggen en sväng och hälsa på dem, sen på kontoret och hämta några papper.
Träffa sen nathalie  på stan vi gick hon skulle kolla på julklappar. Vi fika även, vi som va så hungriga. Efter någon timme kom även softa. Vi gick ett tag sen så skulle jag handla mat på Maxi. Gick väl där i en timme. Dyrt blev det också. 1000 kr. På bara lite julmat och grejer till smörgåstårtan när jag fyller år och paj.Sen lite annat smått. Men men, det är ju bara jul en gång om året. Va förbi Joda sen och hämta ett papper. Passa även då på att käka en nachos lite snabbt, va ju ett tag sen.
Drog i full fart hem och packa ur alla varor. Va tror ni händer, jo jag har packat för mycket i varje Påse så det går hål i botten. jippi.
Drog sen viadre till vallstena, skulle göra lite julgodis med dem och umgås. vill ju ändån inte va hemma för jag vill inte bli magsjuk. Va jättemysigt att träffa dem. Kom hem för en liten stund sen och kom på att jag glömt blogga idag, så nu sitter jag här.

Thailand dag 10 8 Nov

Idag så sov vi lite längre till halv tio. Vi gick upp och åt frukost som vanligt. Blev en cheese omelett idag också.
Vi hade vårat rum till kl tolv bara. Så vi gick upp och packa i ordning våra saker. Sen lämna vi vårat bagage i receptionen.
Han sa att han skulle ta hand om det väl. Dem andra skulle gå och posta allt dem handlat på sig nu. De packade massa kassar fulla sen begav vi oss till posten. Men utanför posten kommer vi på att det är helg och att posten då stänger kl tolv. Vi tittar på klockan och klockan är kvart ÖVER tolv. Vilken otur. Så det va bara att gå tillbaka me alla grejer och släpa på dem. Det blev sedan en stund sittandes vid internet.Vi åt sen mat på samma ställe där vi åt kvällsmat igår.Jag åt vitlöksbröd 8 kr, pasta carbonara 36 kr, den va as god.
Idag skulle vi åka med en buss till piren där vi skulle åka en nattbåt över till koh samui.
Med bussen och båten kostade det 110 kr per person. Skjutsen kom och hämta oss, de skulle köra oss till hamnen. Vi satt som packade sillar i den där shuffle bussen, med alla väskor. Väl vid hamnen visa vi våra biljetter
och som ett bevis på att vi skulle till koh samui så fick vi en grön lapp på patten. Sen blev vi visade till en buss, där vi fick sitta nere. Typ som ett VIP rum  med tv,soffa och bord. As nice. Men vi hamna med några amerikanare och några kanadenasare om jag inte minns fel. dem börja disskutera sjukvården, och det tyckte inte lika så det kändes som om det låg ett åskmoln över vårar fina vip rum.
Bussresan tog ca 2,5 timme. Efter det blev vi avsläppta på ett ställe där en pickup hämta upp oss. Det hade börjar regna och jag har ju inget regnskydd. Men det gick bra ändå.Efter ca 15 min blev vi avsläppta på en annan gata. Med en liten snuskig restaurang och som även funka som väntplats. För efter 2,5 timme så skulle en annan buss komma och hämta oss. För båten skulle inte gå riktigt ännu. Vi orka inte sitta kvar så vi bad dem som jobba där passa våra ryggsäckar. Medans vi begav oss ut på gatorna. Vi visste inte ens i vilken stad vi va och det va verkligen inte någon turiststad. Mörkt på många håll. Men vi hitta en kareokerestaurang tillslut för vi va hungriga. Vi va helt ensamma där så Louise drar av några låtar och anna drar även hon av en låt. Det va roligt, modiga ni va.
Jag åt fried rice vid chicken medans Louise underhöll med sin sång 8 kr.
Därefter gick vi tillbaka till där vi blev avsläppta och det kom en lite minibuss och hämta oss. Tänkt er tio backpackers i en lite minibuss med alla väskor på flaket. Bussen braka det om och låt som om den skulle gå sönder så fort vi svängde. Men det gick bra vi kom  fram till hamnen tillslut och då såg jag att dem dragit sönder ett ytterfack på kin väska. Som tur hade nog inget ramlat ur iaf. När vi kom till båten så fatta vi inte riktigt först vilken båt det var, för det sstod bara en fiskebåt typ framför oss. Visst va det den vi skulle åka med. Vi kom in och i ett litet rum så va det en liten gång och på både sidorna så va det 10 madrasser, som kanske va högst 50 cm var och en. Ville inte ens tänka på vem som legat på det lakanet innan. Där satt det en även 3 sveska tjejer i våran ålder på båten när vi kom.
Dem så att guu va skönt med några svenskar.
Det blev en rätt så blåsig natt men vågorna kom framifrån så det blev ett vaggande gung så jag sov hyfast ändå. Men inte många timmar sömn blev det inte.
Jag mådde inget dåligt iaf.
Ikväll för det första gången som jag gick på en ta med bara ett hål i marken.
30 min innan ankosmt till hamnen. Så börjar båten att tjuta man vet ju inte va det är om det är larm eller något. Men antagligen nagon väckarklocka typ. Så alla börjar vakna till liv.

forts följer..

Vi på båten, de 3 svenska tjejerna, fick gå tillbaka från posten med alla kassar, Louise sjunger , så såg det ut i båten, De sover så sött på båten




Kommentarer
Postat av: Cornelia

ha ha ha ha..... snacka skönt det ser ut att sova.. ha ha

2008-12-19 @ 11:33:01
Postat av: liis

Fyy fan va fuuul bilden är när ja bär kassarna alltså, fyy faaan!

2008-12-21 @ 19:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0