Ingen katt längre. Dag 2 thailand

idag va jag vid veterinären. Skulle ta bort min katt och det va inte kul. När jag väl kom dit börja jag tvivla på om jag har tagit rätt beslut. När vi väl får kommer in så sätter hon en spruta i Moltas mage, sen får jag hålla i honom tills han har dött. Det ar ca 30 min om inte mer, dem som sa att det skulle gå snabbt. Han kämpar och kämpar för att överleva, fan va jobbigt det va. Varför skulle det hända just min katt, han skulle ju ha det bra med mig. Nu känns det så tomt känns som om jag har förlorat min bästa vän. Han va som mitt barn, i bilen hem fick jag nästan panik. VA skall jag göra utan Moltas?????
Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta Moltas, vila i frid. Du kommer få det så bra där du är.


Dag 2 forts. på resan ner och 1:a dagen i thailand 31 okt
När vi kom till flygplatsen i bangkokfick vi reda pa att vårat bagage inte var med det flyget. Dem hade tappat bort det. Kul nej för jag ´hade alla min grejer där.
Dem pa bagageservic sa att dem skulle köra ut dem till hotell i morgon förhoppningsvis.
Jag fick låna ett par 3/4 byxor av louise, sen fick jag köpa en ny tandborste. Sen va jag tvungen att handla trosor så det fick jag göra pa khosan road. Inte se dyrt men försmedligt.
Vi skall bo pa khosan palace inatt. Efter vi hade fixat med bagaget så fick vi en taxi, va visst en svart taxi men det gick väl ändå. Dem va billigast. Dem kör som svin i thailand, våran taxichafför höll pa att köra in i en bil framför. Då märkte vi att det va en tjej som körde, när hon skrek till. Såg ut som en liten thai kille. På hotellet så trffa vi sedan Cornelia. Hon hade fixat rum till oss. Jag bodde med Louise och anna bodde med Cornelia.
När vi kom upp på våra rum så låg det några presenter från Cornelia på sängen, gulligt av henne.
JPå min säng låg det nässpray, strumpor, kapsylöppnare, chips, solkräm, öronhängen.
När vi lämnat ALLA våra grejer pa rummet så gick vi ut och åt. Då börja jag känna att jag inte mådde så bra. Ingen matlust alls, hjärtat slår typ i 100 och sen har jag varit svimfärdig. Men jag beställde en tonfisk sallad iaf. ca 20 kr.
Men jag åt nästan inget, efter maten gick de andra och kolla lite på gatan men jag gick hem och la mig ett tag. Jag hade ju bara sovit i ca 1 timme på flyget så man va ju lite utmattad. När dem sedan kom tillbaka så bestämde vi lite va vi skulle göra under resan. Vi skulle flyga ner till krabi och sedan luffa runt lite på öarna där nere.Så vi va och boka flygbiljett ner till krabi kostade 500 kr. Flyget går om 3 dagar. Just nu så va det halloween i thailand så att deet va en hel del firande, h´är nere firar dem lite mer än va vi gör i Sverige.Hela gatorna är fulla med ungdomar och dj med feta högtalare och scener.
Vi gick och åt på ett gatukök, dem va jättesnälla där och dem skämta och hade så roligt åt oss.
Eftersom jag ännu hade ont i magen så åt jag bara en tallrik med ris kostade 1 kr. Dem tyckte det va lite konstigt att jag bara ville ha ris men så va det.
Efter det kolla vi lite på stan jag köpte en klänning bla.
Sen gick vi upp på rummet och snacka massa skit. Jag hoppas verkligen våra väskor kommer i morgon.
 
forts följer.
Vi på rummet, min tallrik med ris, hotellet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0