Helt plötsligt sjuk Dag 5 thailand

Vakna i morse och kände mig inte alls bra. Har oni i hela högra sidan av halsen, hitta en knöl där också. Verkar vara någon svullen körtel. Sen har jag feber. Ringde sjukvårdsupplysningen, dem sa att jag skulle avvakta tills i morgon om jag fick mer feber. Det har jag fått så jag måste kanske ringa i morgon igen, vill inte vara sjuk. jag skulle ju jobba idag men det gick ju inte. Harsvårt att andas och svälja klokt. Anders har hållt på att dra el hela dagen och jag har legat i sängen och i soffan hela dagen och sett på bonde söker fruk maraton, sen såg jag på mamma mia filmen.
Nu är Anders inne i stan och köper nyponsoppa till mig så att jag får i mig något idag.


Dag 5 Thailand 3 Nov
Klockan ringde kvart över åtta i morse, då gick vi till posten och jag skicka  hem en kartong med grejer hem. Kostade ca 500 kr, för ett lagom stort paket. Efter det gick vi och åt frukost, jag åt färsk frukt med yoghurt. Yoghurten här är verkligen jättegod.Vi gick efter det och hämta våran packning och checka ut. Tog en taxi till flygplatsen, för idag skall vi åka till krabi med flyg. När jag skulle kolla min väska idag så hitta jag två glasögonfack som inte va mina. Så vi tog med dem till flygplatsen och lämna in dem. Vi sa att vi hitta dem i bagageutlämingen. Vi checka in vårat bagage och sedan gick vi och åt. Vi åt 3 thairätter med ris. Sen blev det fart mot gaten och sedan påstigning på planet. Vi satt kvar och vänta tills alla gått på eftersom vi tänkte att alla har ju sina platser så vi behöver inte stressa. Men när vi väl kom på  märkte vi att det va fri plats. Så vi fcik åter igen sitta utspridda. När planet flög upp lät det som om att vi skrapa i bakändan, det va lite läskigt. När vi skulle landa efter 1,20 h så va det ingen lugn och fin landning direkt, vi studsa mellan hjulen. Man trodde ett tag att man skulle välta, men så va inte fallet. Sen blev det en taxi till vårat hotell. Landskapet här nere är helt annorlunda. Backar, dalar, berg och hav. Efter vi checkat in på hotellet blev det en sväng på marknaden i krabi. Hitta massa små fynd. Va sen lite krångel med att ta ut pengar men det löste sig tillslut.
Till kvällsmat blev det vårrullar på gatan, inte så värst gott.
Sen skulle vi hitta ett massageställe men det va inte det lättaste. Men efter ett tag hitta vi det. Blev fotmassage.
Inatt har vi ingen ac på rummet så det va jättevarmt.
Tidigare idag så att jag en kackerlacka, det va inte gott skall jag säga. Mer va det väl eftersmaken som inte va det goaste. Huh. Men jag gjorde det.knastra gott mellan tänderna. Louise åt en mask och Anna en gräshoppa.

fort följer..

markanden, de varma rummet, byggställning(ser ut så stabil ut)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0