halsfluss :( Dag 6 thailand

Inatt har jag nästan inte kunnat sova något, ahr haft s¨ont i halsen. Jag längtade till klckan skulle bli 8 så att jag kunde ringa sjukvårdsupplysningen. Men när jag ringde till dem så va det en väldigt otrevlig kärring som bara snacka massa skit. Hon sa att det va nog ingen halsfluss, låter inte så farligt sa hon. Jag berätta att jag har skit ont så jag har svårt att andas och svälja, att det känns som en kniv skär i halsen varje gång man sväljer. Då sa hon bara att endel är ju lite mer känsliga än andra. Så hon menade att jag va väldigt känslig. KärringJävel..
Åkte iaf in till lassarettet där dem hade en jourmottagning. Fick komma in till syster och ta prov, sen blev det dotorn. Där jag fick det konstaterat att det va en kraftig halsfluss. Så jag fick penecillin som jag sluter äter på julafton. Men skönt att jag vet va det är nu iaf. Va på apoteket sen så körde Anders hem mig igen, snällt av han! Resten av dagen har jag varit sängliggande, eller rättare sagt soffliggande.

Dag 6 i Thailand 4 Nov
Vi gick upp idag vid kvart över åtta och åt frukost klockan 9. Det blev musli och yoghurt med färsk frukt idag med. Sedan gick vi upp till rummet och packa det sista. Våran skjuts skulle hämta oss kl 10. Vi fick åka på en pickup, på flaket till båten, som skulle ta oss till ön koh pu. När vi kom en bit ut på vattnet så ser jag en flygfisk, dem va roliga. Det va så fint med alla öar runt oss. Mitt ute på vattnet så stanna båten och det kom små longtail båter och hämta upp oss och våran packning. Dem tog oss sedan i land.
Vi hade nu kommit till paradiset, varmt vatten, turkost vatten, klippor och sandstrand.
Vi bodde i en hydda i djugeln. Så det va lite svårt att sova på nätterna. Massa ljud utanför. Nästan ingen el va det heller.
Det va inget tak på toaletten heller så när man satt där på toan så hoppades man att det inte skulle ramla ner någor djur på en. Sen fanns det nästan inga turister här, bara vi och några par till.
Vattenet är jättevarmt så närmare kvällen så är det varmare i vattnet än i luften. Det är väldigt mycket mygg här också.
Vi åt lunch på våran lilla restaurang nere i receptionen, det blev bakad potatis med räkor och ost, skit gott.
Vi badade och solade i stort sätt hela dagen idag. Lite längre bort där vi bor så hhar dem en liten bar, där gjorde vi ljuslyktor idag. Som lös så fint på kvällen. Sen efter en dusch i iskallt vatten så gick vi ner och åt kvällsmat. Sen gick vi bort till den där baren som vi varit en stund på dan. Satt där och drack med Indianerna:D alla va höga, rökte på ur ett bambuskott. Och sen va dem as packade. Dem va lite roligare, en gilla Anna jättemycket. Efter en ny upplevelse med indianerna så gick vi tillbaka till våran bungalows. När vi nästan precis kommit hem så slocknar all el, det blev helt kolsvart. Fick reda på nästa dag att dem stänger av all el kl 22 på kvällarna. Somna tillslut, men vakna efter ett tag igen och kunde inte sova. Det va så mycket ljud utanför. Men tillslut somna jag igen óch vakna när det va ljust igen.

forts följer..
Jag och Louise på båtan, I väntan på båten, Utsikt från restaurangen på vårat place, Kvällen me Indianerna








Kommentarer
Postat av: Anonym

Huu dåå gumman! Har du åkt pa halsfluss. de är fan de värsta som finns :( Krya pa dig. Ring nar medecinen har gett verkan o man man komma ut o se hur ni booor :) Miss you redan! Puss



PS Ja javla karring ds

2008-12-14 @ 22:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0