Fått lite gjort idag. Thailand dag 8

Jag vakna i morse när anders skulle gå upp och va tvungen att gå in på toa, efter det så kunde jag inte somna om jag låg vaken i över 1,5 timme. Men tillslut somna jag till och vakna runt 11. Guu va jag är trött, men jag kan ju inte sova bort hela dagen så det va bara att gå upp det.

Va ute på en promenad med svärmor och hundarna idag också. Skönt att röra på sig. Kände även att när jag vakna idag så kunde jag nästan svälja helt smärtfritt.
Jag tackade även ja till jurdikkursen i vår som jag hade kommit in på. Så den 23 jan börjar jag plugga. Såg schemat idag, skall bli väldigt kul. Sen pratade jag med jobbet om att jag ville ha ett arbetsgivarintyg, så det skulle jag hämta på torsdag, även från JoDa.

Igår kväll så hade vi Lady här nere, det va roligt med lite sällskap.

Blev även en snabbvist in till stan idag, va tvungen att fylla på i kylskåpet. Sen köpa de sista till julklappen jag skall göra helt själv. Va en sån snäll gubbe inne på snicken idag som hjälpte mig hitta en träskiva. och ja fick den helt gratis. Han sa den bjuder jag på, det är ju sanrt jul. Snällt av honom. Postade även dem sista julkorten idag.


Dag 8 i Thailand 6 Nov

Idag ringde klockan en timme tidigare nämligen 7.15. Vi gick upp och klädde på oss och packa i ordning det sista. För vi skulle tillbaka in till Krabi idag. Sen gick vi ner till restaurangen och åt frukost, som vi hade förbeställt dagen innan
så att den skulle stå serverad när vi kom ner, nästan.
Det blev en toast med tomat och ost idag igen, kommer sakna den. Under frukosten kom en av killarna som
vi hade träffat borta vid den där barnen och sa att vi skulle betala för 2 öl som vi drack för 2 kvällar sen. Jag förstår inte hur han kom ihåg det så hög och full som han va. Men det gjorde han iaf. Så det va bara att betala. Det konstiga va att dem sa att dem bjöd på dem under kvällen. Han va jätte konstig, han sa att han va bakfull. Så han såg inte så pigg ut.
Det värsta va att han sa att han skulle med oss in till krabi, vi trodde han skämta tills vi skulle gå på båten då vi märkte att han också hoppa på. Efter frukosten betala vi även allt vi hade ätit och gjort under de två dagarna på koh po även färjan tillbaka till krabi ocj båtturen dagen innan. Vi hade skrivit upp allt på en lista. Så att man skulle slippa betala lite då och då. Det va faktsikt smart. Så det jag betala var:
Färja till krabi 90 kr
Dagsturen runt ön 80 kr
Maten under 2 dagar 170 kr
Innan vi skulle gå på båten så lekte vi lite med en hundvalp som va där, hur söt som helst.
Väl på båten så börja den där indianen snacka massa skit med oss, vi orka inte med honom. Han satt och rökte på och drack öl(kl var runt 9 på morgonen). Vi satt under ett tak, så drog vi in ett andetag så blev vi nog höga på den där skiten:D
Han börja snacka något om att vi hade ljugit för dem, för att vi inte kom bort till dem igårkväll. Men vi hade aldrig sagt att vi skulle det. Sen kom den storta färjan och hmta oss mitt ute på vattnet. Men vi blev inte av med han för det, då bröja han ge sig på några tyskar. Men dem blev arga på honom så han gick och satt sig vid en annan svensk. Som va sjuk, han va påväg in till sjukhuset. Jobbigt kille det där.
Indianen slog även till Louise på axeln när vi skulle gå på den stora färjan, eftersom Louise hade en sån solbränna så gjorde det ju såå ont. Så hon sloh armbågen i hans mage och sa att hon hade honom.. hahaha...
Vi kom tillsut i land i krabi, då vi tog en taxi till hotellet vi skulle bo. Innan vi klev in i taxin kolla vi oss omkring så att inte indianen skulle följa efter oss eller se vart vi åkte. Men vi såg inte honom som tur var.
Vi kom sen till hotellet och fick det finaste rummet hittils på resan. Vi trodde nu att vi blivit av med honom. Men så tittar Louise ut genom balkongen och vem tror ni inte hoppar ur en taxi utanför våran hotell. Jo INDIANEN. Hur fan kan han veta vart vi skulle. Efter ett tag gick han ifrån hotellet iaf och vi kände oss lugna igen. Vet ännu idag inte hur det gick till.
Vi vila sen ett tag sen begav vi oss till tesco lotus för mer shopping. Det blev en hel del shopping jag handlade för ca 550 kr. Vi åt på ett ställe som heter KFC, det är som mcdonalds men bara med kyckling till allt. Jag åt kycklingklubbor med pommes. Det är pommes till allt och läsk med ett kyckling tillbehör. Det är mycket kläder det. Vi prova även idag på att åka lokal buss, shuffle bus. På hemvägen så börja det att häva ner med regn. Det regna så mycket så att det va ca 20 cm vatten på vägen.
Det blev mat nere på hotellet, vi hade ingen lust att gå ut i regnet. Jag åt fried rice with chicken. 12 kr. Faktiskt de godaste fried rice på hela resan tyckte jag. Han som ägde hotellet sa att den här årstiden regnar det så mycket för att det skall fylla upp floderna till ljusfestivalen. Det innbar nästan 2 veckor till regn. Så vi hoppas på att det inte stämde.
Sen slöt det regna då ville de andra kolla internet, men jag hade redan gjort det under dagen så jag gick till en salong och tvätta och föna håret för 20 kr. När jag kom tillbaka så satt dem andra ännu på internet så jag satt mig en stund jag med.

forts följer...

I shuffle bussen(Louise och Cornelia), Louise är rik 20000 baht ungefär 4000 kr, Louise ligger i våran mysiga dubbelsäng :D


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Fan vad duktig du ar då Linda.... ;o)

2008-12-16 @ 23:19:52
URL: http://turbocorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0